YouTube Shorts ma 1,5 mld użytkowników. TikTok musi go gonić
Platforma Shorts ma obecnie 1,5 mld widzów miesięcznie – ujawnił należący do Google serwis YouTube. Dzięki temu YouTube Shorts stała się realnym konkurentem dla TikToka. Chińska aplikacja, działająca podobnie jak Shorts ma obecnie ponad miliard odbiorców, zaś próg 1,5 mld ma osiągnąć do 2022 roku.
Platforma YouTube Shorts została uruchomiona oficjalnie w 2020 r., od połowy ub.r. jest także dostępna w Polsce. YouTube Shorts to narzędzie do tworzenia krótkich formatów treści wideo, które nie przekraczają 60 sekund, a dodatkowo umożliwiają rejestrowanie kilku klipów.
Użytkownicy Shorts mają także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube. Do dyspozycji są katalogi muzyczne od ponad 250 wytwórni i wydawców z całego świata, w tym między innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing, Warner Music Grupa i Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Since Music, Beggars czy Kobalt.
Starcie Shorts vs TikTok
YouTube poinformował, że obecnie ponad 1,5 mld zalogowanych użytkowników ogląda YouTube Shorts każdego miesiąca.
YouTube uruchomił Shorts, aby konkurować z popularną platformą mediów społecznościowych TikTok https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tiktok-donald-tusk-dlaczego-co-publikuje-wideo-film-jaroslaw-kaczynski, należącą do chińskiej firmy ByteDance.
TikTok, którego popularność na całym świecie gwałtownie wzrosła w czasie pandemii ogłosił, że we wrześniu 2021 r., czyli według ostatnich dostępnych oficjalnych danych, będzie miał niebawem miliard miesięcznych użytkowników, ale według doniesień prasowych do końca br. osiągnie liczbę 1,5 mld.
Aby przyspieszyć wzrost, YouTube dodaje nowe funkcje do Shorts i oferuje twórcom bogate premie pieniężne, w tym fundusz w wysokości 100 mln dol. na popularne filmy.
Czytaj także: Koniec YouTube Go
YT reklamuje Shorts jako sposób na zachęcenie widzów do oglądania długich treści wideo. Podkreśla też, że obecnie oferuje widzom zarówno krótkie formy, jak i bardziej tradycyjne, dłuższe materiały, co prowadzi do wzrostu popularności twórców wieloformatowych.
YouTube zauważa również, że dodanie krótkich treści zwiększa łączną oglądalność na platformie. - Twórcy zamieszczający zarówno filmy krótkometrażowe, jak i długometrażowe odnotowują lepszy ogólny czas oglądania i wzrost liczby subskrybentów w porównaniu z twórcami zamieszczającymi tylko filmy długometrażowe - czytamy w komunikacie.
- Dzięki innowacjom w zakresie Shorts, Live i Podcasting, jesteśmy teraz w stanie zapewnić twórcom możliwość korzystania z jednego miejsca, w którym mogą naprawdę napiąć swoje kreatywne mięśnie, budować publiczność i zarabiać pieniądze – zaznacza Tara Walpert Levy, wiceprezes YouTube na region obu Ameryk. - Przechodząc na podejście wieloformatowe, twórcy budują bezkonkurencyjne strategie treści specyficzne dla ich indywidualnych kanałów - jednocześnie zmieniając szerszą ofertę w zakresie treści i napędzając ekosystem twórców.
Według Tary Walpert Levy treści długoformatowe są nadal najlepszym sposobem dla twórców na głębokie zaangażowanie i nawiązanie długotrwałych relacji z widzami.
Czytaj także: Który serwis społecznościowy najlepszy reklamowo? „Liczy się cel, a nie platforma”
Dołącz do dyskusji: YouTube Shorts ma 1,5 mld użytkowników. TikTok musi go gonić