Brytyjczycy zakazują reklamy Wrigley z „seksualnym podtekstem”
Advertising Standards Authority, brytyjski organ regulujący rynek i etykę reklamy, podjął decyzję o zakazie emisji spotu gumy do żucia Wrigley. Powód? "Seksualny podtekst" w scence, w której rodzice niemal przyłapują nastolatków w niedwuznacznej sytuacji.
Reklama gumy do żucia Wrigley była emitowana w listopadzie ubiegłego roku, w serwisach VoD w blokach reklamowych w czasie „Lego Masters”. Program oglądać mogły osoby poniżej 16. roku życia.
20-sekundowy spot przedstawia scenkę, gdzie para nastolatków rozbiera się i zaczyna całować pod nieobecność rodziców w domu. Czułości przerywa jednak powrót matki i ojca dziewczyny. Chłopak w stresowej sytuacji wyciąga reklamowaną gumę do żucia Wrigley i z uśmiechem otwiera rodzicom nastolatki dziwi pokoju. Napięcie natychmiast przechodzi w miłe powitanie.
Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority uznała tę reklamę za nieodpowiednią dla dzieci i zakazała jej emisji. W uzasadnieniu podkreślono, że choć nie miała jednoznacznego seksualnego charakteru, to była erotyczna w podtekście. Dzieci mogły więc poczuć się podczas jej emisji zniesmaczone.
Warto dodać, że na polskim rynku ten spot był lokalnie adaptowany i emitowany w 2017 roku.
Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy zakazują reklamy Wrigley z „seksualnym podtekstem”