Zalando z rekordowym wzrostem w III kwartale. "Na drugą falę pandemii jesteśmy lepiej przygotowani niż wiosną"
Zalando osiągnęła wzrost w trzecim kwartale 2020 r. Wolumen towarów brutto (GMV) i przychody wzrosły o 29,9 procent i 21,6 procent, odpowiednio do 2,5 miliarda i 1,8 miliarda euro. Wzrost był w szczególności spowodowany rosnącą sprzedażą online w trakcie trwającej pandemii koronawirusa, a także dobrymi wynikami programu partnerskiego Zalando i Zalando Lounge.
W tym okresie Zalando osiągnęło skorygowany wynik EBIT w wysokości 118,2 mln euro, czyli marżę w wysokości 6,4 proc. Spółka informuje, że znacząco wyższe koszty sprzedaży i wzrost wydajności wpłynęły na rentowność w trzecim kwartale. Spółka uwolniła też odpisy aktualizujące wartość zapasów w wysokości 35 mln euro, co miało pozytywny jednorazowy wpływ na rentowność.
- Ponieważ druga fala koronawirusa zaczyna się z większą siłą niż przewidywano, jesteśmy znacznie lepiej przygotowani niż na początku roku. Nasza strategia dla mody nadal umożliwia nam przekształcenie przyspieszonej zmiany popytu konsumentów w kierunku ofert cyfrowych w możliwości biznesowe dla Zalando i jego partnerów. Będziemy nadal inwestować, aby napędzać silny wzrost po 2020 r., kierując się kluczowymi priorytetami strategicznymi: powiększaniem naszej bazy aktywnych klientów, pogłębianiem relacji z klientami i przyspieszeniem zmiany naszej platformy - mówi David Schröder, dyrektor finansowy Zalando.
Lepsze prognozy całoroczne
W związku z dobrymi wynikami finansowymi Zalando podniosło prognozy na rok finansowy 2020.
Firma oczekuje teraz, że wolumen towarów brutto (GMV) wzrośnie o 25-27 proc., przychody o 20-22 proc., a skorygowany EBIT na poziomie 375-425 mln euro.
W prognozie opublikowanej 15 lipca 2020 r. Zalando zakładało wzrost GMV o 20–25 proc., wzrost przychodów o 15–20 proc. i skorygowany EBIT na poziomie 250-300 mln euro za cały rok.
Stały priorytet w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników
W odpowiedzi na drugą falę koronawirusa priorytetem Zalando pozostaje ochrona zdrowia i bezpieczeństwa pracowników.
We wszystkich biurach i placówkach logistycznych wdrożono ścisłe środki zapobiegawcze, które są zgodne z wytycznymi i zaleceniami rządowymi.
- Sukces Zalando zależy wyłącznie od naszych zespołów, które wykazały się wyjątkowymi wynikami w bezprecedensowym czasie. Aby docenić to wyjątkowe zaangażowanie i wkład, zdecydowaliśmy przyznać wszystkim 14 000 pracowników jednorazową premię w wysokości 500 euro - powiedział Robert Gentz, Co-CEO w Zalando.
Zalando w walce z pandemią
Firma chce wesprzeć też swoich partnerów biznesowych. Zniesie m.in. wszelkie prowizje dla partnerów korzystających z programu Connected Retail do końca pierwszego kwartału 2021 roku oraz zaoferuje partnerom wcześniejsze wypłaty w celu wsparcia ich płynności finansowej.
Zalando stało się już największą w Europie platformą dla sklepów odzieżowych z około 2000 aktywnymi sklepami. Firma ma na celu potrojenie tej liczby w 2021 roku. Od 1 listopada 2020 r. Zalando rozszerzyło działalność Connected Retail na Danię, Finlandię i Norwegię. W 2021 r. pojawi się pięć kolejnych krajów.
Dołącz do dyskusji: Zalando z rekordowym wzrostem w III kwartale. "Na drugą falę pandemii jesteśmy lepiej przygotowani niż wiosną"