SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2012 Agency zyskała na obsłudze Grupy Żywiec i Łowicza. Przychody 18 proc. w górę

W ub.r. przychody agencji reklamowej 2012 Agency zwiększyły się o 17,9 proc. do 15,57 mln zł, a zysk netto - z 58,6 do 610 tys. zł. Agencja rozszerzyła obsługę Grupy Żywiec i zaczęła pracować dla marek Łowicz i Vivo.

W sprawozdaniu 2012 Agency podkreśliła, że jej dużym sukcesem w ub.r. było utrzymanie obsługi reklamowej Grupy Żywiec i Castoramy, dzięki temu firma „zachowała stabilność na rynku oraz możliwość inwestowania w dalszy rozwój”.

Dla piwa Żywiec agencja pracuje od 2017 roku, przygotowuje cykl reklam pod hasłem „Chce się Ż”. Po kolejnym przetargu umowę przedłużono na początku br. Tegoroczna letnia kampania Żywca ruszyła pod koniec kwietnia, jest oparta na sloganie „Nie ma nic cenniejszego niż drugie Ż”.

Również od pięciu lat 2012 Agency pracuje dla sieci sklepów Castoramy, od 2018 roku w reklamach występuje Dorota Szelągowska, pojawia się także w tegorocznych kampaniach.

Wzrost przychodów agencji przyniosła w ub.r. obsługa nowo pozyskanych klientów: smartfonów Vivo, marki Łowicz (przygotowała dla niej serię spotów z przebojami muzycznymi sprzed lat, m.in. „Everybody” Backstreet Boys i „Tyle słońca w całym mieście” Anny Jantar) piwa Tatra (na początku br. zmieniono jego identyfikację wizualną i konwencję reklam - w nowej nie ma już charakterystycznego górala, a hasło główne to „Tatry się należą”) oraz Warki Radler i Warki „0”.

Na początku br. 2012 Agency poszerzyła współpracę z Warką, wygrywając przetarg na obsługę jej wszystkich wariantów.

Koszty nowych współpracowników i przetargów

Wydatki operacyjne 2012 Agency wzrosły w ub.r. o 15,9 proc. do 15,64 mln zł. Wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyła się z 7,82 do 9,37 mln zł, a koszty usług obcych - z 4,33 do 4,77 mln zł, natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały z 919 do 880,4 tys. zł.

Firma zaznaczyła w sprawozdaniu, że „znacząco wzmocniła zespół o specjalistów w dziale strategii, obsługi klientów i design”, a do wzrostu wydatków przyczyniło się też uczestnictwo w przetargach. Obecnie agencja bierze udział w przetargu na obsługę ubezpieczyciela Link4.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozostałe wpływy poszły w górę z 333,8 do 835,2 tys. zł, m.in. dzięki umorzeniu spłaty części z 766,3 tys. zł pożyczki uzyskanej wiosną 2020 roku od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej.

Zysk zostaje w agencji

Mocno poprawiły się wyniki rentowności 2012 Agency. Strata sprzedażowa zmalała ze 175,9 do 74,5 tys. zł, zysk operacyjny wzrósł z 84 do 729,7 tys. zł, a zysk netto - z 58,9 do 610 tys. zł.

Przemysław Bogdanowicz i Maciej Marasek, mający po połowie udziałów agencji, postanowili, że zysk netto z ub.r. zasili jej fundusz zapasowy.

Dołącz do dyskusji: 2012 Agency zyskała na obsłudze Grupy Żywiec i Łowicza. Przychody 18 proc. w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AnalitykReklamy
Coś jest nie tak z rentownością polskiego biznesu reklamowego, skoro agencja obsługująca największe piwne marki i market jest po roku jedynie na leciutkim plusie. Albo pieniądz jest niepotrzebnie przejadany albo fee agencyjne są zbyt niskie, żeby zapewnić partnerski układ z klientem. I tak źle i tak niedobrze.
0 0
odpowiedź
User
hmm..
a może za dużo muszą wydawać na "cele reprezentacji i reklamy"...? ; -)))))))))))))))))))
0 0
odpowiedź