3,84 mld zł na reklamę w I połowie 2011. Wzrost o 5/8 proc.
Dom mediowy MPG szacuje, że w I połowie br. wydatki reklamowe w Polsce wyniosły 3,84 mld zł netto. Najmocniej wzrosły inwestycje marketingowe w internecie, natomiast spadły w gazetach, kinach i na outdoorze.
3,84 mld zł (wszystkie sumy podane w tekście to kwoty netto), które według obliczeń MPG wydano od stycznia do czerwca br. na reklamę w Polsce, to o 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Gdyby jednak założyć, że w I połowie ub.r. nie nastąpiło obniżenie wydatków reklamowych po katastrofie smoleńskiej, ten wzrost wyniósłby tylko 5,4 proc.
>>> BRE Bank, Google i ITI wydały najwięcej na reklamę w polskim internecie
W minionym półroczu najmocniej zwiększyły się w skali roku wydatki reklamowe w internecie - o 19 proc., do kwoty 556 mln zł. Reklama telewizja - stanowiąca nieco ponad połowę całego rynku - urosła o 12 proc., osiągając wartość 1,97 mld zł. Natomiast na marketing w radiu przeznaczono 265 mln zł, czyli o 10,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
>>> Polsat i TVN więcej z reklam, TVP 1 - mniej
>>> Reklama radiowa w górę. Jedynka, Trójka i TOK FM zyskały najwięcej
>>> Gazety z reklam w I półroczu: „Super Express” i „PB” mocno w górę, „GW” w dół
Nieznacznie zwiększyły się też w skali roku wydatki na reklamę w magazynach - o 3 proc., do poziomu 429 mln zł. Z drugiej strony wartość reklamy w gazetach wyniosła 311 mln zł, co oznacza spadek o 1,8 proc. Spadły też wydatki marketingowe na outdoorze (o 3,9 proc., do kwoty 281 mln zł) oraz w kinach (o 0,8 proc., do poziomu 47 mln zł).
>>> IGRZ: 290 mln zł na reklamę outdoorową - 3 proc. w dół (raport)
Zgodnie z analizą MPG każdy z siedmiu sektorów gospodarki przeznaczających najwięcej na reklamę w I połowie br. zwiększył swoje budżety marketingowe. Najbardziej wydatki reklamowe wzrosły w branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i finansowej. MPG uzasadnia to rosnącą konkurencją w tych sektorach.
Dołącz do dyskusji: 3,84 mld zł na reklamę w I połowie 2011. Wzrost o 5/8 proc.