SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

40 proc. telewidzów w USA korzysta z serwisów VoD

W Stanach Zjednoczonych cztery na dziesięć gospodarstw domowych z tradycyjną telewizją subskrybuje także płatne usługi SVoD. Liderem na rynku jest Netflix docierający do 36 proc. telewidzów - wynika z raportu Nielsena.

Dane Nielsena o korzystaniu z telewizji w USA dotyczą IV kwartału 2014 r. Z raportu wynika, że w badanym okresie ponad 40 proc. gospodarstw domowych, w których działa tradycyjna telewizja korzystało również z płatnych subskrypcji serwisów typu SVoD (Subscription Video on Demand). Prezentując te dane Nielsen zwraca uwagę na obszar, który wciąż mogą zagospodarować dostawcy usług streamingowych. Okazuje się bowiem, że ponad 35 proc. telewidzów w USA z dostępem do szerokopasmowego internetu nadal nie korzysta z usług typu SVoD.

Z raportu Nielsena wynika, że obecnie wśród dostawców rozwiązań SVoD liderem jest Netflix, z którego usług korzysta 36 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazł się Amazon z 13 proc. odbiorców, a podium zamyka serwis Hulu Plus z odsetkiem 6,5 proc. użytkowników.

Dane wskazują, że w IV kwartale 2014 r. z usług tylko jednego serwisu streamingowego korzystało prawie 28 proc. gospodarstw domowych, niemal 10 proc. opłacało dostęp do dwóch platform, a z ofert trzech dostawców korzystało 2,6 proc. respondentów.

Informacje zebrane w raporcie Nielsena dowodzą też, że segment SVoD jest domeną młodszych telewidzów - jedna czwarta użytkowników serwisów streamingowych nie przekroczyła 35 roku życia, a kolejne 24 proc. to osoby w wieku 35-44.

Nielsen wskazuje, że w badanym okresie przeciętny Amerykanin spędzał dziennie na oglądaniu telewizji 4,51 godz., co oznacza spadek o 13 min. w porównaniu z IV kwartałem 2013 r. Jednocześnie o 5 min wzrósł czas spędzany przez badanych przed komputerem, a o 17 min w towarzystwie rozmaitych urządzeń mobilnych. Okazuje się także, że gospodarstwa domowe korzystające z usług SVoD są zaawansowane technologicznie - 95 proc. z nich ma na wyposażeniu telewizor HD, 24 proc. odbiornik z platformą Smart TV, 65 proc. posiada konsolę do gier oraz tablet, a 49 proc. - różnego rodzaju przenośne i stacjonarne komputery.

Dołącz do dyskusji: 40 proc. telewidzów w USA korzysta z serwisów VoD

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janusz
W Polsce też korzystam. Śmiga na smarcie w Philipsie, aż miło. Poza tym wszystkie nowości kinowe od razu pod ręką ;).
odpowiedź