SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Anna Lewandowska i Adrianna Sułek w akcji 4F zachęcają do wypożyczania ubrań

Polski producent odzieży i akcesoriów sportowych 4F (marka należąca do OTCF SA) zainaugurował akcję 4F Change, w której stawia na ekologię i zachęca do bardziej zrównoważonego podejścia do mody. Ambasadorkami akcji są Anna Lewandowska i Adrianna Sułek.

Konferencja 4F Change, fot. WirtualneMedia.pl Konferencja 4F Change, fot. WirtualneMedia.pl

Firma podkreśla, że ekologia to nie chwilowy trend, a nieodłączna część naszej rzeczywistości. „Zdajemy sobie sprawę, jak wielki wpływ na planetę ma branża odzieżowa i chcemy wziąć odpowiedzialność za swoje działania. Jesteśmy na początku tej drogi, ale wierzymy, że zgodnie z filozofią Kaizen zmienimy to dzięki metodzie małych kroków i konsekwentnie wprowadzanym niewielkim zmianom. W naszej firmie zmiana zaczęła się od pojedynczych pracowników, ale błyskawicznie zaczęła się rozprzestrzeniać po całej organizacji i w proces zmian angażuje się coraz więcej osób. Zmienianie świata zaczynamy od siebie” - zaznaczono.

Czytaj także: 4F ubierze piłkarzy Korony Kielce

Projekt 4F Change zaczął się oddolnie, zainicjowany przez pracowników 4F. Z czasem powołano 13-osobowy międzydziałowy zespół EKO (pod przewodnictwem Przemysława Feligi, ESG project managera w OTCF), który podejmuje kolejne działania. Stworzony został ruch Change Makerów, których zadaniem jest szukanie pomysłów na zrównoważone działania w prywatnym życiu i inspirowanie innych.

Do 2025 roku 4F chce, aby co najmniej jedna czwarta jego produktów składała się także z materiałów zrównoważonych. W środę w sklepie sieci w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie odbyło się spotkanie w tej sprawie. - Rozumiemy, że nasza planeta jest w krytycznym stanie, mamy ogromną świadomość, że marki odzieżowe mają wpływ. My też odpowiadamy za tę planetę - podkreślał Przemysław Feliga.

 

Strategia 4F Change skupia się na czterech obszarach: filozofii (edukacja pracowników); miejscu pracy (zmiany w działaniach dotyczących procesów i miejsc pracy, kładące nacisk zarówno na poszanowanie pracowników, jak i środowiska); produkcie (stopniowe zwiększanie udziału kolekcji, które powstają w sposób zrównoważony, przedłużanie życia ubrań już istniejących) oraz środowisku (angażowanie pracowników w projekty środowiskowe, zamykanie obiegu ubrań i nawiązywanie partnerstw z organizacjami działającymi na rzecz planety).

Czytaj także: 4F ubierze piłkarzy Korony Kielce

Wypożyczalnia i ubraniomaty

W praktyce 4F Change opiera się m.in. na cyklu webinarów Change Week czy właśnie zainicjowanym projekcie Wear_Fair. Celem tego drugiego jest tworzenie coraz bardziej zrównoważonej mody oraz stopniowe zamykanie obiegu ubrań w Polsce.

W wybranych sklepach 4F otwarto bowiem strefy Wear_Fair, gdzie klienci mogą oddawać niechciane ubrania. W tych samych strefach można kupić ubrania oznaczone metką Wear_Fair - to zebrane, wyczyszczone i odnowione używane ubrania, a także produkty zaprojektowane z ekologicznych materiałów.

4F wprowadza także do swoich sklepów ubraniomaty (pierwszy w lutym pojawi się w galerii handlowej Bonarka City Center w Krakowie). Klienci będą mogli tam wrzucać używane ubrania. Zostaną one od razu zważone, a każdy kilogram to złotówka przekazana na rzecz fundacji 4F. Klienci dzięki oddawaniu używanych ubrań będą mogli otrzymać rabat na odzież z drugiego obiegu.

 

Używane ubrania będzie można oddawać również zamawiając przez stronę internetową kuriera.

W styczniu ruszyć ma również testowy projekt wypożyczalni strojów narciarskich i snowboardowych. Po sezonie stroje mają zostać wprowadzone do sprzedaży w ramach programu Wear_Fair.

Ambasadorkami akcji są trenerka i dietetyczka Anna Lewandowska i wieloboistka Adrianna Sułek.

Czytaj też: Wersow, Friz i Anna Lewandowska najpopularniejszymi influencerami polskiego Instagrama

Jak działa 4F Change?

Pierwszym etapem 4F Change jest uruchomienie strefy Wear_fair z ubraniami z drugiego obiegu w sklepie 4F w CH Arkadia oraz w sklepach 4F w Bielsku-Białej (Sfera), Gdańsku (Forum Radunia), Katowicach (Katowicka), Krakowie (Bonarka i Serenada), Łodzi (Łódzka), Rzeszowie (Galeria Rzeszów) i Warszawie (Galeria Młociny, Galeria Północna).

- Planujemy już kolejne elementy naszego projektu, takie jak regularne zorganizowane zbiórki odzieży, całkowicie innowacyjne na rynku ubraniomaty a nawet wypożyczalnię ubrań sportowych - mówi Przemek Feliga z OTCF.

Czytaj także: 4F z własną linią żywności funkcjonalnej i suplementów diety

W ramach projektu 4F prowadzi akcję edukacyjną, podczas której mieszkańcom Warszawy udostępnione zostały specjalne kartony, z których mogą skorzystać, by oddać w nich ubrania. Pudełka znajdują się w sześciu najpopularniejszych miejscach Warszawy, takich jak Plac Konstytucji, Rondo Daszyńskiego czy Metro Wierzbno. Pudełka będą dostępne do niedzieli, 23 stycznia.

Ubrania w specjalnym ubraniomacie można oddać w centrum handlowym Bonarka City Center w Krakowie. Ubraniomat zważy odzież, którą oddasz i od razu poinformuje Cię, ile pieniędzy zostanie przekazanych na konto fundacji 4F.

Dołącz do dyskusji: Anna Lewandowska i Adrianna Sułek w akcji 4F zachęcają do wypożyczania ubrań

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz555
Idiotyzm. Zmieńcie technologię produkcji i stosujcie trwalsze materiały, to nie trzeba będzie zastanawiać się co się nosi po trzech praniach.
0 0
odpowiedź
User
Tomek
A Ania jak leci do Dubaju to tez sukienki pozycza?
0 0
odpowiedź
User
global lumpex 2050
Będziesz wypożyczać wszystko i będziesz very happy.
0 0
odpowiedź