SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm po kilku miesiącach przerwy znów reklamuje się w stacjach Grupy RMF

Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska po ponad pół roku przerwy wróciła z reklamami swoich produktów do stacji należących do Grupy RMF. - Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść - podkreśla Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF.

Aflofarm przestał kupować czas antenowy w stacjach Grupy RMF we wrześniu ub.r. W ostatnich miesiącach 2017 roku braku tego klienta nie było istotnie widać w danych firmy Kantar Media odzwierciedlających cennikowe przychody reklamowe. Ale już w raporcie za styczeń br. widoczny był spadek wpływów z reklam radia RMF FM – pierwszy w historii tej stacji od lat. Przychody rozgłośni w porównaniu do stycznia ub.r. spadły o 18,6 proc.

Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF tłumaczył wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wynik ten jest skutkiem celowej, biznesowej decyzji nadawcy, który zrezygnował z reklam tzw. low costerów - z anteny stacji zniknęły reklamy największych radiowych reklamodawców - obok Aflofarmu również Olimp Laboratories czy Natur Produkt Zdrovit. - Zamieniliśmy tańszy pieniądz droższym pieniądzem - mówił wówczas.

W tym samym okresie znacząco - bo o ponad 60 proc. wzrosły przychody z reklam Radia Zet. Stało się tak dlatego, że Aflofarm przeniósł jesienią ub.r. większość budżetu radiowego lokowanego dotychczas w RMF m.in. to stacji należących do Eurozetu, właściciela Radia Zet.

Potwierdzają to dane Kantar Media za styczeń.

Top 5 stacji radiowych, w których Aflofarm wydał najwięcej w I 2017 roku

STACJA

I 2017

I 2018

RMF FM

36 032 290 zł

0 zł

PR 3

12 009 860 zł

14 163 615 zł

PR 1

5 877 960 zł

4 528 000 zł

TOK FM

5 169 678 zł

4 846 980 zł

VOX FM

4 582 320 zł

7 144 160 zł

Razem

106 151 063 zł

92 917 123 zł

 

Top 5 stacji radiowych, w których Aflofarm wydał najwięcej w I 2017 roku

STACJA

I 2017

I 2018

ZET

0 zł

21 315 340 zł

PR 3

12 009 860 zł

14 163 615 zł

VOX FM

4 582 320 zł

7 144 160 zł

TOK FM

5 169 678 zł

4 846 980 zł

PR 1

5 877 960 zł

4 528 000 zł

Razem

106 151 063 zł

92 917 123 zł


Tomasz Ramza potwierdził w rozmowie z nami, że reklamy Aflofarmu znów są emitowane w stacjach Grupy RMF. - Negocjacje z Aflofarmem trwały blisko rok. Udało je się zakończyć w ostatnich tygodniach, z czego się cieszymy. Efektem wyniku rozmów jest powrót największego klienta na rynku na nasze anteny. Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść - zdradza.

Z naszych ustaleń wynika, że tym samym Aflofarm zakończył swoją współpracę reklamową z Eurozetem - na antenach jego stacji nie emituje już swoich reklam. Marketer ten nie zrezygnował jednak z promowania się na antenach radiowej Trójki czy Jedynki oraz Tok FM i innych mniejszych rozgłośni.

Przypomnijmy, że tylko w przypadku zakupu czasu reklamowego w telewizji Aflofarm korzysta ze wsparcia domu mediowego Starcom, w radiach kupuje reklamy samodzielnie.

Według badania Radio Track Millward Brown udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2017 roku do lutego 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 26,9 proc.

Dołącz do dyskusji: Aflofarm po kilku miesiącach przerwy znów reklamuje się w stacjach Grupy RMF

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kuba23
Dlatego teraz w rmf ce ciągle reklamy. A Zetka gra dużo więcej muzyki
Tylko patrzeć jak słupki słuchalności RMFU poleca w doł
0 0
odpowiedź
User
pavv
Z czego się tu cieszyć? Że już od śniadania ludzie będą mieli mdłości słysząc reklamy Sralutanów, Rozdupanów i Kutaspirazoli?
0 0
odpowiedź
User
pavv
Z czego się tu cieszyć? Że od śniadania człowiekowi się na wymioty będzie zbierało od reklam Rozdupanów, Sralutanów i Kutaspiirazoli?
0 0
odpowiedź