Aflofarm po kilku miesiącach przerwy znów reklamuje się w stacjach Grupy RMF
Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska po ponad pół roku przerwy wróciła z reklamami swoich produktów do stacji należących do Grupy RMF. - Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść - podkreśla Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF.
Aflofarm przestał kupować czas antenowy w stacjach Grupy RMF we wrześniu ub.r. W ostatnich miesiącach 2017 roku braku tego klienta nie było istotnie widać w danych firmy Kantar Media odzwierciedlających cennikowe przychody reklamowe. Ale już w raporcie za styczeń br. widoczny był spadek wpływów z reklam radia RMF FM – pierwszy w historii tej stacji od lat. Przychody rozgłośni w porównaniu do stycznia ub.r. spadły o 18,6 proc.
Tomasz Ramza, dyrektor generalny sprzedaży Grupy RMF tłumaczył wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wynik ten jest skutkiem celowej, biznesowej decyzji nadawcy, który zrezygnował z reklam tzw. low costerów - z anteny stacji zniknęły reklamy największych radiowych reklamodawców - obok Aflofarmu również Olimp Laboratories czy Natur Produkt Zdrovit. - Zamieniliśmy tańszy pieniądz droższym pieniądzem - mówił wówczas.
W tym samym okresie znacząco - bo o ponad 60 proc. wzrosły przychody z reklam Radia Zet. Stało się tak dlatego, że Aflofarm przeniósł jesienią ub.r. większość budżetu radiowego lokowanego dotychczas w RMF m.in. to stacji należących do Eurozetu, właściciela Radia Zet.
Potwierdzają to dane Kantar Media za styczeń.
Top 5 stacji radiowych, w których Aflofarm wydał najwięcej w I 2017 roku |
||
STACJA |
I 2017 |
I 2018 |
RMF FM |
36 032 290 zł |
0 zł |
PR 3 |
12 009 860 zł |
14 163 615 zł |
PR 1 |
5 877 960 zł |
4 528 000 zł |
TOK FM |
5 169 678 zł |
4 846 980 zł |
VOX FM |
4 582 320 zł |
7 144 160 zł |
Razem |
106 151 063 zł |
92 917 123 zł |
|
||
Top 5 stacji radiowych, w których Aflofarm wydał najwięcej w I 2017 roku |
||
STACJA |
I 2017 |
I 2018 |
ZET |
0 zł |
21 315 340 zł |
PR 3 |
12 009 860 zł |
14 163 615 zł |
VOX FM |
4 582 320 zł |
7 144 160 zł |
TOK FM |
5 169 678 zł |
4 846 980 zł |
PR 1 |
5 877 960 zł |
4 528 000 zł |
Razem |
106 151 063 zł |
92 917 123 zł |
Tomasz Ramza potwierdził w rozmowie z nami, że reklamy Aflofarmu znów są emitowane w stacjach Grupy RMF. - Negocjacje z Aflofarmem trwały blisko rok. Udało je się zakończyć w ostatnich tygodniach, z czego się cieszymy. Efektem wyniku rozmów jest powrót największego klienta na rynku na nasze anteny. Obu stronom ta współpraca będzie służyć i tylko w takiej sytuacji mogło do niej dojść - zdradza.
Z naszych ustaleń wynika, że tym samym Aflofarm zakończył swoją współpracę reklamową z Eurozetem - na antenach jego stacji nie emituje już swoich reklam. Marketer ten nie zrezygnował jednak z promowania się na antenach radiowej Trójki czy Jedynki oraz Tok FM i innych mniejszych rozgłośni.
Przypomnijmy, że tylko w przypadku zakupu czasu reklamowego w telewizji Aflofarm korzysta ze wsparcia domu mediowego Starcom, w radiach kupuje reklamy samodzielnie.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm po kilku miesiącach przerwy znów reklamuje się w stacjach Grupy RMF
Tylko patrzeć jak słupki słuchalności RMFU poleca w doł