Agencja Warszawa zwiększyła zysk netto o 152 proc., przy wzroście przychodów o 37,8 proc.
Na koniec 2017 roku Agencja Warszawa miała 27,3 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wzrosły względem roku 2016 o 37,8 proc. Agencji udało się wypracować zysk netto w kwocie 581,95 tys. zł, który był wyższy niż rok wcześniej o 152,4 proc.
Wpływy sprzedażowe Agencji Warszawa wyniosły na koniec 2017 roku 27,3 mln zł. Były o 37,8 proc. wyższe niż rok wcześniej, kiedy agencja osiągnęła 19,81 mln zł przychodów. Na usługach realizowanych poza Polską zarobiła 740,99 tys. zł (wobec 1,08 mln zł rok wcześniej).
Koszty prowadzonej działalności wzrosły z 19,51 mln zł w 2016 roku do 26,67 mln zł w ub.r. Z tego wydatki na usługi obce stanowiły 23,97 mln zł (w 2016 roku 16,57 mln zł), a na wynagrodzenia przeznaczono 1,62 mln zł (wobec 1,33 mln zł rok wcześniej).
W ub.r. agencja zatrudniała 82 osoby na umowach o pracę. Poza tym zawarła 86 umów cywilno-prawnych i 4 umowy o dzieło z osobami, które realizowały dla niej zlecenia poza Polską.
Zysk ze sprzedaży wzrósł z 299,2 tys. zł w 2016 roku do 636,99 tys. zł w ub.r., zysk brutto – z 284,63 tys. zł do 745,40 tys. zł, a zysk netto - z 230,55 tys. zł do 581,95 tys. zł (wzrost o 152,4 proc.).
24 lipca ub.r. nastąpiły zmiany własnościowe w Agencji Warszawa – dotychczasowi jej udziałowcy Michał Lorenc, Paweł Wołonciej (prezes), Maciej Drzewiecki i Piotr Mach zbyli swoje udziały na rzecz spółki Grupa 22 SA. Spółka ta ma w Agencji Warszawa 70 proc. udziałów, pozostałe 30 proc. należy do Agencji Warszawa sp. z o.o.
Kilka tygodni później nastąpiły zmiany w zarządzie Agencji Warszawa – Michała Lorenca na stanowisku prezesa zastąpił wówczas Paweł Wołonciej.
Akcjonariuszami Grupa 22 SA są Michał Lorenc, Paweł Wołonciej, Maciej Drzewiecki i Piotr Mach. Ta spółka miała na koniec 2017 roku 450,9 tys. zł przychodów. Przy kosztach w wysokości 355,6 tys,. zł wypracowała 78,3 tys. zł zysku netto. Zatrudniała dwie osoby.
Jak podano w złożonym sprawozdaniu, Grupa 22 koncentrowała się w ub.r. na działaniach związanych z marketingiem marki oraz inwestowała w nowe projekty własne. Stworzyła m.in. platformę multimedialną Hi Cash, platformę customer intelligence Take Care, zainwestowała w rozwój sklepu internetowego Rano Zebrano oraz w dom mediowy Media Icon. W ub.r. współpracowała z Sony Europe Ltd. w Wielkiej Brytanii, Polsce i na Węgrzech. W tym roku spółka chce inwestować w firmy z branży reklamowej o różnym charakterze działania, w celu dywersyfikacji działalności, rozszerzenia oferowanych usług, zwiększenie pokrycia rynku reklamowego, wzmocnić pozycję na rynku. Grupa 22 planuje też rozwój portfela klientów związanych z dostarczaniem usług kreatywnych w ramach działalności marketingowej.
Agencja Warszawa pod koniec 2016 roku wygrała międzynarodowy przetarg firmy Hasbro, w wyniku którego rozpoczęła obsługę tej marki w Czechach i na Słowacji. Wśród dużych marketerów obsługiwanych przez spółkę są m.in. PKO BP oraz T-Mobile . W tym roku agencji udało się zdobyć obsługę LG Electronics Polska, PKP Intercity, a ostatnio także trzy centra handlowe należące do IKEA Centres: Wola Park, Port Łódź i Park Handlowy Matarnia.
Dołącz do dyskusji: Agencja Warszawa zwiększyła zysk netto o 152 proc., przy wzroście przychodów o 37,8 proc.