0,28 proc. udziału w rynku kanału Antena HD. 0,85 proc. w DVB-T. „Opłaca nam się inwestować w content”
Nowy kanał Antena HD po niemal dwóch miesiącach nadawania ogląda średnio 17 tys. widzów, co daje stacji 0,28 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 0,85 proc. w naziemnej telewizji cyfrowej. - Mając pełny zasięg techniczny opłaca nam się inwestować w content. Naszym celem na ten rok jest stabilne 0,5 proc. w grupie 16-59 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE Networks.
Antena HD jest nową stacją Grupy MWE Networks, która rozpoczeła nadawanie w sobotę, 1 maja 2021 roku. Kanał powstał w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji stacji ATM Rozrywka. Dzięki otrzymanej koncesji na nadawanie na MUX-1 stacja ma ogólnopolski zasięg. Kanał początkowo miał się nazywać Silver TV, ale ze względu na spór z Beatą Borucką - która kilka miesięcy temu uruchomiła telewizję internetową - również jako „Silver TV” - nazwa kanału została zmieniona.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia Antena HD od startu do 23 czerwca 2021 roku wyniosła 16,9 tys. osób. Przełożyło się to na 0,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,32 proc. w grupie od 16 do 59 lat - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Spośród poszczególnych dni stacja Antena HD najchętniej oglądana była 3 maja br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 42,2 tys. osób w 4+ (0,54 proc. udziału w 4+).
Stację oglądają głównie widzowie DVB-T
Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową średni udział Antena HD wyniósł 0,85 proc., a w grupie widzów odbierających telewizję kablowo-satelitarną - 0,02 proc.
"Treści rozrywkowe cieszą się największym zainteresowaniem"
Właściciel Grupy MWE Networks Michał Winnicki informuje portal Wirtualnemedia.pl, że Antena HD ma potencjał na wzrosty oglądalności. - Niedawno kanał zadebiutował w niekodowanym przekazie satelitarnym, dzięki czemu jest dostępny dla abonentów platform Canal+ i Cyfrowy Polsat. Wkrótce stacja trafi do UPC Polska. Widzimy też wzrost zainteresowania telewizją naziemną, dzięki Euro 2020 w 4K - mówi.
- Mając pełny zasięg techniczny opłaca nam się inwestować w content. Niedawno w Antena HD pojawił się kultowy serial komediowy „Święta Wojna”. Zauważyliśmy, że pogodne treści rozrywkowe cieszą się największym zainteresowaniem u naszych widzów - komentuje. Jeszcze w te wakacje pojawi się u nas kultowy i fenomenalny amerykański serial „Pomoc Domowa”, który bawi do łez widzów od wielu lat. Jesienią natomiast szykujemy bardzo mocne pasmo topowych seriali, programów i dokumentów z najwyższej półki. Naszym celem na ten rok jest stabilne 0,5 proc. w grupie 16-59 - zapowiada.
Antena HD to filmowo-rozrywkowy kanał z licznymi elementami lifestylowymi i edukacyjnymi skierowany jest dla osób w wieku 50 i więcej lat. Wśród pierwszych emitowanych pozycji programowych znajdują się „Moda na sukces”, „Matki, żony i kochanki”, „Tata a Marcin powiedział”, „Kabaretowy szał” czy magazyn poradnikowy „Cyfrowy Niezbędnik” (pierwsza własna produkcja stacji, którą prowadzi Paweł Pilarczyk).
Za sprzedaż reklam nowej stacji odpowiada Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. Antena HD to dziesiąta stacja nadawcy w ofercie brokera, który dotychczas był odpowiedzialny za sprzedaż reklam i sponsoringu w: Adventure, Home TV, Nuta.TV, Power TV, Gold TV, Top Kids, Top Kids JR, Biznes24 oraz Filmax. TVP i nadawca Michał Winnicki współpracują od 2019 roku.
Dołącz do dyskusji: 0,28 proc. udziału w rynku kanału Antena HD. 0,85 proc. w DVB-T. „Opłaca nam się inwestować w content”