ASM Group o 7 proc. zwiększyła przychody w 2017 roku
ASM Group, polska grupa kapitałowa specjalizująca się w świadczeniu usług outsourcingu i wsparcia sprzedaży, odnotowała w 2017 roku ponad 189 mln zł przychodów netto - o 7 proc. więcej niż w roku 2016.
Spółka osiągnęła w ubiegłym roku 3,87 mln zł zysku netto, a EBITDA wyniosła 8,28 mln zł.
W segmencie outsourcingu sił sprzedaży odnotowano przychody w wysokości 25,87 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 26 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym (20,41 mln zł). Z tytułu najbardziej dochodowego segmentu, czyli merchendisingu (odpowiada za 60 proc. przychodów grupy), przychody w analizowanym okresie wyniosły 119,73 mln zł wobec 107,88 mln zł w 2016 roku (+10 proc. rdr.).
W ubiegłym roku ASM Group po raz pierwszy w swojej historii wypłaciła akcjonariuszom dywidendy o łącznej wartości 3,42 mln zł. Firma skupiała się głownie na konsolidacji działalności na rynku włoskim oraz umacnianiu pozycji na rynku polskim.
W 2017 roku rozpoczęto również działania mające na celu wejście na rynki zagraniczne, szczególnie do krajów Europy Zachodniej.
- Jednym z celów emisyjnych pierwszej oferty publicznej było wejście na kolejne rynki zagraniczne. Rok 2017 oraz pierwszy kwartał 2018 to czas intensywnej pracy związanej z realizacją tego celu. W chwili obecnej nie mogę zdradzić szczegółów, ale liczę, że w najbliższym czasie będziemy mogli powiedzieć już więcej - komentuje Adam Stańczak, prezes zarządu ASM Group.
W skład Grupy Kapitałowej ASM Group wchodzą ASM Sales Force Agency, Grey Matters, Gruppo Trade Service, Largo Group, Trade oraz Financial Service Solutions.
Dołącz do dyskusji: ASM Group o 7 proc. zwiększyła przychody w 2017 roku