SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Auchan i Lidl najtańsze w listopadzie, podrożało w Biedronce

W listopadzie najniższe ceny miały sieci Auchan i Lid, najwyższe - sklepy internetowe oraz Tesco - wynika z raportu ASM Sals Force Agency.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w listopadzie wyraźnie wskazało na spadek ceny koszyka maksymalnego w stosunku do listopada 2019 roku  z 316,04 zł do 299,67 zł w roku bieżącym (-5 proc.).

Średnia wartość koszyka zakupowego w listopadzie wynosiła 223,25 zł i była o 6,61 zł niższa w stosunku do października (-2,88 proc.).

Cena zestawu badanych produktów wyniosła tam 204,81 zł. Rekordzistą w kategorii najwyższych cen było Tesco, w którym na zakupy przeznaczaliśmy 236,64 zł, tj. o 31,83 zł więcej w stosunku do najniższej wartości koszyka w listopadzie, czyli o 15,54 proc. więcej niż w najtańszym Auchan.

Ponownie okazało się, że najdroższe było e-grocery, bo za zakupy online trzeba było zapłacić średnio 263,18 zł. To o 20,03 proc. więcej względem koszyka z  kanału tradycyjnego, która gdzie cena wyniosła 219,26 zł. Koszyk e-grocery był o 28% droższy od koszyka najtańszej sieci tradycyjnej Auchan, i o 24,6% droższy od najdroższego koszyka w tradycyjnej sieci Tesco.

Najtaniej w Auchan. E-grocery nadal najdroższe

Największy spadek wartości koszyka zakupowego odnotowało w listopadzie Makro – z 237,05 zł do 216,10 zł, czyli o 8,84 proc. W listopadzie najniższe ceny w dalszym ciągu oferował Auchan, a jego średni koszyk spadł na wartości o 3,38 proc.

Średnia wartość koszyka wzrosła w Tesco o 5,42 proc. (z 224,48 zł do 236,64 zł). Minimalne, o 0,21 proc., wzrosły ceny w Biedronce.  Bardzo dobre miejsce w zestawieniu zajął Lidl, którego średnia wartość koszyka plasowała się w listopadzie na poziomie 211,54 zł. w najniższy

 

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zalicza się 5 sklepów online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl, szybkikoszyk.pl oraz MEGASAM24.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

Dołącz do dyskusji: Auchan i Lidl najtańsze w listopadzie, podrożało w Biedronce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zosia
A ile podatków płacą w Polsce? Ile na nas zarabiają? Jak długo będą nas traktować jak kolonię?
odpowiedź