SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Axel Springer Polska wprowadza pakiety GRP

Axel Springer Polska wprowadza od dziś innowacyjny model sprzedaży reklam - GRPower, dzięki któremu reklamodawca podobnie jak w telewizji kupuje zasięg, a nie powierzchnię reklamową. Oferta obejmuje tytuły codzienne wydawnictwa - "Dziennik", "Fakt", "Przegląd Sportowy" i "Sport".

W systemie GRPower firma oferuje indywidualnie dopasowane pakiety punktów ratingowych - 40, 60 i 80 GRP. Koszt jednego punktu GRP wynosi 3800* zł, co - jak informuje Axel Springer Polska - pozwala wydawnictwu konkurować ze stacjami telewizyjnymi, w których cena punktu ratingowego jest nawet dwukrotnie wyższa. Tak jest np. w ofercie TVN-u na listopad br., gdzie koszt jednego punktu GRP w grupie celowej 16-49 dla spotu 30 sekundowego to 7700 zł.

Podstawą sprzedaży pakietów GRPower jest średni poziom czytelnictwa (CPW) w grupie 16-49 w ciągu ostatnich 3 miesięcy od daty rezerwacji kampanii. W tym modelu sprzedaży biuro reklamy decyduje o lokalizacji i dniu emisji reklamy, a klient określa czas kampanii - minimalnie tydzień, maksymalnie pięć tygodni. Nowy produkt gwarantuje efektywność działań reklamowych - po zakończeniu kampanii następuje rozliczenie zakupionych punktów GRP.

- Oferta GRPower to rewolucja w myśleniu o planowaniu prasy. Jesteśmy pierwszym wydawcą, który sprzedaje punkty GRP, a nie powierzchnię reklamową. Dzięki temu oferujemy klientom najwyższy zasięg przy dużo mniejszych niż dotąd kosztach dotarcia - mówi Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej w wydawnictwie.

Dodatkowo wydawnictwo wprowadza produkt pakietowy o nazwie PressPower oferujący reklamę tego samego dnia, w tym samym formacie w czterech dziennikach Axel Springer Polska. Oferta gwarantuje minimalny poziom współczytelnictwa i najwyższy zasięg dzięki emisji reklamy w ten sam dzień. PressPower pozwala obniżyć aż o 42 proc. cenę sprzedaży pakietowej w porównaniu do zwykłego cennika tytułów wydawnictwa. Ponadto klient otrzymuje możliwość redukcji kosztów poprzez wielokrotne skorzystanie z pakietu PressPower.

Wraz z nowymi produktami reklamowymi wydawnictwo wprowadziło 60-minutowy serwis - tyle wynosi czas oczekiwania na gotowy media plan od momentu zapytania.


*Źródło: PBC, zrealizowane przez MB SMG/KRC, GC 16-49, na podstawie ASP80, n = 7 385, format junior page

Dołącz do dyskusji: Axel Springer Polska wprowadza pakiety GRP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl