Będzie rewolucja w pokazywaniu T-Mobile Ekstraklasy? FOX Sports wchodzi do gry
Prawa do pokazywania T-Mobile Ekstraklasy przez kolejne sezony mogą być sprzedawane przez firmę MP & Silva i trafić do jednej ze stacji zagranicznych - poinformował Mateusz Borek, dziennikarz Polsat Sport. - Rozmawiamy z wieloma partnerami, ostateczne decyzje podejmą kluby - informuje Ekstraklasa.
Licencję na emisję meczów piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy od wielu lat ma Canal+, dziś wchodzący w skład platformy nc+ (okresowo sublicencje miewały też Orange Sport czy Polsat). Cześć klubów, grających w najwyższej polskiej klasie rozgrywkowej, twierdzi jednak od dawna, że prawa do rozgrywek są warte obecnie więcej niż tyle, ile za nie dostają od tego nadawcy.
Jak donosi w artykule na Polsatsport.pl Mateusz Borek, spółka Ekstraklasa SA prowadzi zaawansowane rozmowy dotyczące zakupu praw do rozgrywek przez międzynarodową korporację MP & Silva, handlująca prawami do tegorocznego mundialu w Brazylii, a także prawa do meczów Premier League czy Bundesligi. Negocjacje dotyczą sześcioletniego kontraktu (dwóch trzyletnich cykli telewizyjnych).
Według Borka, włoska firma mogłaby zagwarantować klubom Ekstraklasy dwa razy tyle pieniędzy niż dostają obecnie. Stać miałoby się tak, gdyby np. praw telewizyjnych nie kupiła platforma nc+, ale jedna z trzech stacji zagranicznych. Jednym z kandydatów jest kanał FOX Sports, o którego uruchomieniu w Polsce myśli od roku FOX International Channels. Spółka nabyła już prawa do koszykarskiej Euroligi, ale jej mecze pokazuje tylko w internecie (więcej na ten temat). - W temacie kanału FOX Sports nic się nie zmieniło, cały czas przyglądamy się rynkowi - mówi nam Izabella Siurdyna, PR manager w FIC Polska.
Na prawa chętny może być też kanał Al Jazeera Sports, który od jakiegoś czasu planuje ekspansję w Europie (we Francji i Wielkiej Brytanii jest dostępny pod nazwą beIN Sports Arabia). W grę wchodzi też obecny na polskim rynku Eurosport (miał przez trzy lata sublicencję na jeden mecz Ekstraklasy). Niedawno jego właścicielem została spółka Discovery Communications, a od września br. polskim biurem sportowej stacji kieruje Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery Networks na Europę Centralną (więcej na ten temat).
Waldemar Gojtowski z biura prasowego Ekstraklasy SA podkreśla w rozmowie w Wirtualnemedia.pl, że od kilkunastu miesięcy spółka pracuje nad wytworzeniem najlepszego modelu sprzedaży praw mediowych w imieniu kubów na sezon 2015/2016 i kolejne. - Rozmawiamy na ten temat z wieloma partnerami. Ostateczne decyzje należeć w tej sprawie będą jednak do Klubów Ekstraklasy - dodaje.
Gojtowski przyznaje, że bliża się nieuchronnie czas, gdy będzie trzeba definitywnie podjąć decyzję w sprawie ścieżki dalszego postępowania. Kiedy to nastąpi? - W tej chwili nie chciałbym wchodzić w spekulacje na temat konkretnej daty - ucina.
Dołącz do dyskusji: Będzie rewolucja w pokazywaniu T-Mobile Ekstraklasy? FOX Sports wchodzi do gry