1,03 mln widzów głównych emisji „Big Brothera” w TVN7
Po niemal trzech tygodniach główne emisje „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 ogląda średnio 1,03 mln widzów. „Big Brother Nocą” śledzi 259 tys. osób, a emitowany w niedziele na głównej antenie „Big Brother Tydzień” przyciąga 805 tys. widzów. - Jeszcze za wcześnie, aby zastanawiać się nad kontynuacją. Musimy zobaczyć, jak będzie dalej - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, wiceprezes i dyrektor programowy Grupy TVN i Discovery Polska.
Nowa edycja „Big Brothera” wystartowała 17 marca br. w TVN7. Główną twarzą i prowadzącą jest Agnieszka Woźniak-Starak. Program zdominuje wiosenną ramówkę Siódemki, która pokazuje odcinki live codziennie.
Reality potrwa 91 dni, a finał zaplanowano na niedzielę 16 czerwca br. Do domu wolnostojącego w podwarszawskiej miejscowości Gołków w powiecie piaseczyńskim wprowadziło się 16 uczestników. Każdy ich ruch śledzą kamery zamontowane we wszystkich pomieszczeniach. Obok domu wybudowano duże studio, z którego codziennie transmitowane będą odcinki na żywo. Działka wraz z domem i jeziorem jest ogrodzona i zabezpieczona przed wstępem intruzów z zewnątrz.
Oprócz Agnieszki Woźniak-Starak prowadzącymi „Big Brothera” w TVN7 są Bartek Jędrzejak, Filip Chajzer (pierwotnie miała być Ula Chincz) i Małgorzata Ohme. Codziennie Chajzer i Ohme pojawiają się w wieczornych odcinkach na żywo „Big Brother Nocą” (emisja od poniedziałku do czwartku o godz. 23.15), a także poprowadzą „Big Brother Raport”, czyli w sobotni odcinek live o godz. 20.00. Natomiast Bartek Jędrzejak w każdą niedzielę w „Big Brother Arena” pojawi się przed drzwiami Domu Wielkiego Brata, aby wyprowadzić uczestnika odpadającego z reality i przeprowadzić go do studia (tak samo jak Martyna Wojciechowska w pierwszych edycjach).
Ponad milion widzów
„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę o godz. 20.00, w tym paśmie codziennie stacja emituje główne odcinki programu. Średnia widownia dotychczas pokazanych dziewiętnastu odcinków reality-show (do 4 kwietnia) wyniosła 1,03 mln osób, co przełożyło się na 6,48 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 10,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,45 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Dotychczas najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów.
Dla porównania, TVN7 w 2018 roku miał średnio 3,24 proc. udziału w 4+ oraz 3,38 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show ma zdecydowanie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.
Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emituje „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadzi je zwykle Filip Chajzer wraz z Małgorzatą Ohme). Ich średnia widownia do tej pory wyniosła 259 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 4,21 proc., 5,90 proc. i 5,10 proc. udziału.
W dni powszednie około godz. 9.50, 13.45 i 16.50 stacja pokazuje około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” w jak na razie przyciąga 81 tys. widzów, „Big Brother Popołudniu” - 354 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 221 tys.
Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele o godz. 18.00 w TVN. Pierwsze dwie emisje zgromadziły przed telewizorami uwagę 805 tys. osób (5,88 proc., 9,46 proc. i 7,74 proc. udziału).
Rekordowe wyniki
- Od początku istnienia Siódemka cieszyła się dużą popularnością wśród widzów. Teraz podjęliśmy decyzję, żeby wykorzystać potencjał tego kanału - to jest ważny i przełomowy rok. W przypadku „Zakochanych po uszy” po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na równoległą emisję na dwóch antenach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zabiegu, który pozwolił na dotarcie do szerszej publiczności. Dotychczasowe wyniki oglądalności są optymistyczne - dzięki „Big Brother” stacja odnotowała najwyższą oglądalność w historii kanału - przed ekranami zgromadziliśmy ponad dwa miliony widzów! Pokazuje to jak duży potencjał ma nadal ten program. To daje bardzo dobre prognozy na przyszłość - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, wiceprezes i dyrektor programowy Grupy TVN i Discovery Polska.
Od początku reality-show cieszy się dużą popularnością w social mediach. Jednak w trakcie pierwszych dni emisji na oficjalnych kanałach „Big Brothera” pojawiły się komentarze i sugestie od widzów, że program jest nudny, bo produkcja nie zaplanowała dla uczestników żadnych zadań. Niektórzy pisali, że mieszkańcy Domu tylko siedzą na kanapach. Inni zwracali uwagę, że w odcinkach „Big Brothera” o godz. 20.00 pokazywane są głównie codzienne czynności mieszkańców, np. gotowanie, jedzenie czy higiena osobista, choć pierwsza edycja reality z 2001 roku, do której silnie odwołuje się stacja TVN, pełna była ciekawych zadań dla uczestników. Edward Miszczak wyjaśnia, że „uczestnikom trudno się odnaleźć w świecie bez technologii”.
- Gulczas wspominał ostatnio, że kiedy w pierwszej edycji uczestnicy weszli do Domu Wielkiego Brata to pamięta ten czas jako jedną wielką i szaloną imprezę. Dzisiaj mamy inne pokolenie. Teraz przez kilka pierwszych dni uczestnicy pozbawieni smartfonów nie wiedzieli, co mają robić. Regułą formatu jest, że pierwsze dni przeznaczone są na zapoznanie się i integrację grupy. Okazało się jednak, że uczestnikom trudno się odnaleźć w świecie bez technologii. Na szczęście dziś już popękały lody. A w mediach pojawiły się też głosy, że ten program jest trochę rentgenem młodego pokolenia, które przyzwyczajone jest do korzystania z ułatwień jakie niesie współczesny świat. Kłopot pojawia się, gdy nie można zamówić jedzenia na telefon, wyjść do kawiarni albo trzeba samodzielnie posprzątać - podkreśla Edward Miszczak.
Miszczak: „Big Brother” nie jest kolejnym „Warsaw Shore”
Dyrektor programowy TVN zaznacza, że przy nowej edycji „Big Brothera” wielu reklamodawców było zainteresowanych współpracą. - Na pewno byli zadowoleni po obejrzeniu pierwszych odcinków, że nie jest to kolejna odsłona „Warsaw Shore”. W „Big Brotherze” uczestnicy dbają o swój wizerunek, a my nie proponujemy treści o negatywnym wydźwięku, taki kontent można znaleźć gdzie indziej. - zaznacza Miszczak.
- Jeszcze za wcześnie, aby zastanawiać się nad kontynuacją „Big Brothera”. Musimy zobaczyć, jak będzie dalej. Program ma trwać 90 dni, a jesteśmy dopiero po kilkunastu - podkreśla.
Od pierwszego dnia emisji nowej odsłony reality-show, serwis Player.pl umożliwia podgląd na żywo wydarzeń z Domu Wielkiego Brata. Użytkownicy pakietu „Big Brother Non Stop” zyskają możliwość oglądania czterech równoległych kanałów z transmisją live oraz otrzymają dostęp do 5 programów dostępnych tylko w Player.pl wraz z ekskluzywnymi materiałami, które nie trafiły na antenę TVN7 i TVN, m.in. „Big Brother 18+”, czyli codzienny program z najbardziej kontrowersyjnymi i pikantnymi scenami w Domu. Player wprowadzi trzy wersje pakietu „Big Brother Non Stop”: na 24 godziny (10 zł), na siedem dni (20 zł) lub na 90 dni (50 zł).
Uczestnicy nowego „Big Brothera” zostali wybrani w castingu, który rozpoczął się w połowie grudnia ub.r. Zgłosiło się ponad 15 tys. osób, które chciały wystąpić w programie i na trzy miesiące odciąć się od rodziny, przyjaciół oraz dostępu do social mediów.
Warto dodać, że nieruchomość w Gołkowie pojawiała się już w produkcjach TVN - w serialu „Pułapka” (dom bohaterki granej przez Agatę Kuleszę) oraz w reality-show „Top Model” (willa, w której mieszkali uczestnicy).
Format powstał w Holandii
Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.
Dołącz do dyskusji: 1,03 mln widzów głównych emisji „Big Brothera” w TVN7