Brand24 ma 3,5 tys. klientów, Larq sprzedał jego akcje za 2,2 mln zł
Na koniec czerwca zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 miał 3 529 aktywnych klientów, wobec 3 333 kwartał wcześniej i 2 544 przed rokiem. Natomiast fundusz Larq Growth Fund I FIZ, główny akcjonariusz spółki, sprzedał za 2,2 mln zł akcje stanowiące 2,59 proc. jej kapitału.
Wzrost liczby aktywnych klientów Brand24 z 3 333 do 3 529 w ciągu kwartału to 5,9 proc. w górę, a z 2 544 do 3 529 w skali roku to 38,7 proc. w górę.
Firma oferuje w formie aplikacji przeglądarkowej narzędzie do monitoringu internetu, z którego korzystają przede wszystkim klienci biznesowi. - Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów - zaznaczyła w komunikacie giełdowym.
Na koniec pierwszego kwartału 48 proc. klientów Brand24 pochodziło z Polski, a 52 proc. z zagranicy (łącznie z ponad 100 krajów). Średnio w minionym kwartale miesięczne powtarzalne wpływy od klientów wyniosły 1,22 mln zł, po wzroście z 1,12 mln zł w czwartym kwartale ub.r. Przeciętny miesięczny przychód (ARPU) od klienta wyniósł 364 zł, o 6 zł więcej niż w całym ub.r. Dla abonentów z Polski ten wskaźnik zmalał z 318 do 312 zł, a dla tych z zagranicy - ze 110 do 109 dolarów, natomiast łączy wzrost ARPU wynika z umocnienia się kursu dolara do złotego
Larq sprzedał 2,59 proc. akcji Brand24
W zeszły piątek fundusz Larq poinformował, że dzień wcześniej jego podmiot zależny Larq Growth Fund I FIZ sprzedał 52 tys. zł akcji Brand24 stanowiących 2,59 kapitału zakładowego spółki i dających tyle samo głosów na jej walnym zgromadzeniu. Cena sprzedaży, zrealizowanej w ramach transakcji sesyjnej na warszawskiej giełdzie, wyniosła 2,203 mln zł, co oznacza, że jedna akcja została wyceniona na 42,35 zł.
Larq Growth Fund I FIZ pozostaje głównym akcjonariuszem Brand24, przy czym jego udział w kapitale firmy i liczbie głosów na jej walnym zgromadzeniu zmalał do 33,19 proc. Zrealizowana właśnie transakcja to kolejna sprzedaż akcji Brand24 przez Larq - w kwietniu br. fundusz za 2,16 mln zł zbył 3,07 proc. akcji spółki.
Pozostali akcjonariusze Brand24 mający ponad 5 proc. kapitału spółki to jej prezes Michał Sadowski i członek zarządu Piotr Wierzejewski (po 12,36 proc.) oraz Venture Inc. (9,55 proc.). W poniedziałek na koniec sesji giełdowej za akcję firmy płacono 42,50 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 85,31 mln zł.
Brand24 zadebiutował na rynku giełdowym NewConnect na początku ub.r., a w kwietniu br. złożył prospekt w sprawie przejścia na rynek główny. - Liczymy, że przeniesienie na główny parkiet GPW zwiększy zainteresowanie spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych - uzasadnił Michał Sadowski.
W pierwszym kwartale br. Brand24 zanotował 3,61 mln zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych (po wzroście o 53 proc. w skali roku), 594 tys. zł zysku EBITDA (wobec 7 tys. zł straty rok wcześniej) i 19,2 tys. zł straty netto (przed rokiem strata wyniosła 375,4 tys. zł).
Dołącz do dyskusji: Brand24 ma 3,5 tys. klientów, Larq sprzedał jego akcje za 2,2 mln zł