SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Brooke i Ridge z „Mody na sukces” na festiwalu w Wenecji

W tym roku podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji czerwony dywan „pękał w szwach”. Na ściankach pozowali nie tylko najwybitniejsi artyści i obsady aktorskie prezentujące swoje filmy, ale także szerokie grono celebrytów. Przed premierą filmu „Kjaerlighet” fotoreporterzy sfotografowali Katherine Kelly Lang i Ronna Mossa, czyli popularną parę aktorską, którą w Polsce znamy z opery mydlanej „Moda na sukces”.

Ronn Moss, fot. screen z youtube / Rai Ronn Moss, fot. screen z youtube / Rai

Mimo że Ronn Moss od jedenastu lat nie występuje już w „Modzie na sukces” (zastąpił go z powodzeniem Thorsten Kaye), to wciąż kojarzony jest przede wszystkim z rolą Ridge’a Forrestera, projektanta mody i playboya romansującego z wieloma kobietami. Moss ma już 73 lata i chętnie odcina się od swojej telewizyjnej roli, w minionych latach skupił się na działalności muzycznej.

Włosi kochają „Modę na sukces”
Ze względu na dużą popularność „Mody na sukces” we Włoszech, aktorzy z serialu mają tam status ulubionych celebrytów. Wielu z nich występowało we włoskiej edycji „Tańca z gwiazdami”, m.in. Katherine Kelly Lang i Don Diamont (grający Billa Spencera). Lang i Moss często odwiedzają włoskie programy śniadaniowe i są zapraszani do rozmaitych projektów telewizyjnych.

W miniony weekend pojawili się na czerwonym dywanie podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji przed pokazem filmu „Kjaerlighet”.

„Moda na sukces” to druga najchętniej oglądana opera mydlana w amerykańskiej telewizji, która trafiła do kilkudziesięciu stacji telewizyjnych na całym świecie. Serial zadebiutował 23 marca 1987 roku, a w Polsce dopiero w 1994 roku.

Popularność oper mydlanych

Dzisiaj pewnie trudno w to uwierzyć najmłodszym widzom, ale opera mydlana była niezwykle atrakcyjną rozrywką dla dorosłej widowni już od lat 20. ubiegłego wieku. Początkowo dostępna jako audycja radiowa, z czasem otrzymała swoje telewizyjne oblicze. Opera mydlana była świetnym pomysłem reklamowym. Jej pierwsze wersje stanowiły rozbudowaną reklamę pasty do zębów Pepsodent.

Audycja „Amos i Andy” opowiadała losy dwóch ciemnoskórych mężczyzn z Południa Stanów Zjednoczonych. Każdy odcinek stanowił odrębną całość, ale kończył się zawieszeniem akcji, czyli cliffhangerem tak, żeby słuchacz wrócił po więcej. Audycja emitowana była o godzinie 18.00, aby słuchacze zdążyli na odcinek po całym dniu pracy.

Medioznawca prof. Wiesław Godzic w swojej książce „Telewizja jako kultura” wskazywał, zgodnie z myślą brytyjskich kulturoznawców tj. John Fiske, że cechy opery mydlanej to przede wszystkim: brak narracyjnego zamknięcia, wielość postaci i wątków, akcja tocząca się poprzez dialog, rozgrywa się w domu albo pracy; kobiety mające atrakcyjne zawody, a mężczyźni są bohaterami o dużej wrażliwości, co stanowiło novum u zarania gatunku.

W Polsce „Moda na sukces” wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem widowni, o czym świadczy, chociażby skrupulatnie prowadzona i redagowana strona Uniwersum „Mody na sukces” – polska encyklopedia poświęcona tej operze mydlanej.

Polscy widzowie mogą oglądać „Modę na sukces” w serwisie Red Go i w ramówce Red Carpet TV.

Dołącz do dyskusji: Brooke i Ridge z „Mody na sukces” na festiwalu w Wenecji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zażenowany
Screena w gorszej jakości nie dało się znaleźć?
odpowiedź