Canal+ przeprasza za reklamy w transmisjach z Ligi Mistrzów
Tuż przed rozpoczęciem wtorkowych meczów Ligi Mistrzów stacje Canal+ Polska wyemitowały reklamę. Kibice narzekali, że nie mogli zobaczyć prezentacji składów drużyn, ani usłyszeć odświeżonego hymnu Ligi Mistrzów. - Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca i najmocniej za nią przepraszamy – napisał nadawca w mediach społecznościowych.
Na otwarcie Ligi Mistrzów stacje Canal+ transmitowały m.in. spotkania Juventus - PSV Eindhoven, Young Boys Berno - Aston Villa, AC Milan - Liverpool, Real Madryt - Stuttgart. Kibiców zirytowały reklamy tuż przed rozpoczęciem poszczególnych meczó. Klienci krytykowali za to nadawcę m.in. na jego profilach społecznościowych.
- Reklama podczas hymnu Ligi Mistrzów to skandal – napisał Łukasz. - Patologia... Nie dość, że wymagacie płacenia od ludzi, którzy mają wykupione pełne pakiety to jeszcze dajecie reklamy w czasie hymnu – narzekał Dawid. - Nie no hit, nie dość, że puszczacie mecz trzeciej kategorii na Canal+ 360, to jeszcze ta chamska reklama w trakcie podawania składów i początku meczu, kiedy można zobaczyć piłkarzy wychodzących na boisko - nie krył oburzenia Kamil.
CZYTAJ TEŻ: Zmiany w cennikach Canal+ i Polsat Box
Wielu widzów zdziwił fakt, że sportowe kanały premium w ogóle emitują reklamy. - Dlaczego w dodatkowo płatnych kanałach są reklamy i nie widzimy składu gospodarzy meczu? – pytał z kolei na portalu X (dawny Twitter) Michał. - Posiadam wasz najdroższy pakiet z kanałami Canal+ Extra. Podczas oglądania meczu Milan vs Liverpool nie mogłem posłuchać hymnu oraz obejrzeć wyjścia zawodników na boisko, tylko wyskoczyly reklamy WTF???!!! W pakiecie premium nie powinno być reklam podczas transmisji. Nigdy czegoś takiego nie miałem, ani na Polsacie, ani na TVP. Gdzie można złożyć reklamację i poprosić o zwrot kosztów? Gdyż usługa nie jest premium, tylko jakieś oszustwo, gdyż płacąc za Premium, nie można obejrzeć 100% czasu transmisji, tylko wyskakują reklamy, czego nie ma nawet w telewizjach, które nie nazywają się premium jak TVP – narzekał Kamil. - Proponuję jeszcze reklamy w trakcie meczu np. Rzut wolny, karny albo zmiana zawodnika jest tyle możliwości, ogarniecie to - ironizował Jacek.
Canal+ zmieni porę emisji reklam
W środę do tych zarzutów odniósł się Canal+ Polska. - Wczorajsze spotkania UEFA Champions League po raz pierwszy były poprzedzone reklamą. Niestety jej emisja zakłóciła ważne dla Was momenty i wydarzenia przed pierwszym gwizdkiem - hymn Ligi Mistrzów UEFA czy prezentacje składów drużyn. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca i najmocniej za nią przepraszamy. Blok z reklamą przesuniemy odpowiednio wcześniej, tak aby nie ingerował w to co dzieje się na boisku zaraz przed startem spotkania - napisał nadawca w mediach społecznościowych.
CZYTAJ TEŻ: Ruszyła nowa stacja Canal+ Polska
- Nie będzie tej reklamy w miejscu, w którym nie powinno jej być. Przepraszamy - dodał Michał Kołodziejczyk, dyrektor redakcji sportowej Canal+ Polska.
Jak informowaliśmy w sierpniu, Group One, do której należą takie agencje, jak Value Media, Chage Serviceplan kupiła od Canal+ na wyłączność nową formę reklamową, która nigdy dotąd nie była w emisji telewizyjnej. Produkt Golden Spot to 30-sekundowy spot emitowany bezpośrednio przed meczami Ligi Mistrzów UEFA w sezonie 2024/2025, wyświetlany już po wejściu piłkarzy na murawę.
Podawaliśmy wówczas, że w czasie każdego z 167 meczów (podczas których dostępny będzie Golden Spot) najbardziej prestiżowych rozgrywek piłkarskich na świecie wyemitowany zostanie wyłącznie jeden spot, a Group One wykupiło prawo do wszystkich emisji.
- To najbardziej prestiżowe lokowanie marek podczas spotkań Ligi Mistrzów, jakie dotychczas umożliwiała telewizja. W momencie hymnu już 100 proc. uwagi widzów i fanów Ligi Mistrzów jest na małym ekranie, a więc też na spocie, który będzie emitowany tuż przed rozpoczęciem gry - mówił Bartosz Kuczyński, buying intelligence director w Group One Media (spółki mediowe Group One).
Transmisje w Canal+ z Ligi Mistrzów przez trzy lata
Canal+ nabył prawa do Ligi Mistrzów na sezony 2024/25, 2025/26, 2026/27 wiosną. Wcześniej rozgrywki pokazywały stacje Polsat Sport Premium. Aby uzyskać dostęp do wszystkich meczów Ligi Mistrzów UEFA w Canal+ należy posiadać pakiet Super Sport, jako klient telewizji satelitarnej (nowi abonenci od 65 zł/miesięcznie) lub jako subskrybent serwisu streamingowego Canal+ online (również od 65 zł/miesięcznie).
Jeżeli ktoś już jest klientem Canal+ lub ma subskrypcję Canal+ online, to w zależności od posiadanych pakietów może dokupić dostęp do UEFA Champions League (od 15 zł). Mecze pokazują stacje Canal+ Extra 1-4, a także Canal+ 360 (niedawno kanał zastąpił Canal+ Family). 1 października ruszą dodatkowe kanały wirtualne Canal+ Extra 5-7. Wybrane spotkania dzięki sublicencji można oglądać w TVP Sport. Stacje Canal+ Extra mogą oglądać nie tylko klienci Canal+ i Canal+ online, ale także wybranych operatorów, m.in. Vectra, Inea, Toya.
Dołącz do dyskusji: Canal+ przeprasza za reklamy w transmisjach z Ligi Mistrzów