„CD Action” umacnia się na pozycji lidera. „PC World” o 40 proc. w dół
W sierpniu 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży magazynów komputerowych i o grach komputerowych umocnił się „CD Action”, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „PC World”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 94 640 egz., czyli o 13,84 proc. więcej, niż w sierpniu 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 49 974 egz., po spadku o 13,28 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 11,07 proc. do 31 890 egz.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 39,55 proc. i wyniosła 11 450 egz.
ZKDP | sierpień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 130 000 | 94 640 | 94 640 | 127 973 | 83 136 | 83 136 |
PC Format | 121 000 | 49 974 | 49 974 | 125 000 | 57 625 | 57 625 |
Komputer Świat | 52 975 | 31 890 | 31 890 | 54 067 | 28 711 | 28 711 |
Chip | 18 300 | 14 106 | 14 106 | 25 500 | 16 745 | 16 745 |
PC World | 18 750 | 11 450 | 11 450 | 35 000 | 18 941 | 18 941 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem (o 31,31 proc.) pochwalić się mógł „CD Action”. Z kolei najwięcej stracił „PC Format” - było to 15,18 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
CD Action | 130 000 | 94 640 | 94 640 | 126 000 | 72 075 | 72 075 |
PC Format | 121 000 | 49 974 | 49 974 | 120 970 | 58 917 | 58 917 |
Komputer Świat | 52 975 | 31 890 | 31 890 | 52 990 | 35 393 | 35 393 |
Chip | 18 300 | 14 106 | 14 106 | 18 300 | 14 211 | 14 211 |
PC World | 18 750 | 11 450 | 11 450 | 20 300 | 11 462 | 11 462 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” umacnia się na pozycji lidera. „PC World” o 40 proc. w dół