Cedrob wprowadza internetowy magazyn „AgroFood 4.0” o rynku rolnictwa i przetwórstwa
Grupa Cedrob rozpoczęła wydawanie internetowego kwartalnika o przetwórstwie i rolnictwie „AgroFood 4.0”. Magazyn skierowany jest do firm i osób prywatnych z sektora rolnego i spożywczego, a także do samorządów. Redaktorem naczelnym został Jacek Krzemiński. Cedrob nie wyklucza wydawania z czasem drukowanej wersji.
„AgroFood 4.0” ma dostarczać nie tylko informacje czy porady, ale przede wszystkim analizy ekspertów, poświęcone sektorowi, prognozy, opinie i reportaże. - Chcemy stać się opiniotwórczą platformą dialogu między różnymi grupami osób, powiązanych z rolnictwem oraz z produkcją żywności - komentuje redaktor naczelny Jacek Krzemiński.
Kwartalnik ma być poświęcony zarówno rolnictwu, jak i przetwórstwu oraz rynkowi i bezpieczeństwu żywności. Jednym z głównych celów jest factchecking. - Chcemy rozprawiać się z nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi rolnictwa i żywności, które pojawiają się w przestrzeni medialnej. Najnowszym przykładem jest choćby pogłoska o tym, że koronawirusem można się zarazić przez żywność - mówi Krzemiński.
Pismo tworzy trzyosobowy zespół. Jacek Krzemiński w latach 2016-2017 był rzecznikiem prasowym Ministerstwa Środowiska. Wcześniej pracował jako dziennikarz, m.in. w „Gazecie Bankowej”, „Forbesie”, „Newsweek Polska” i „Rzeczpospolitej”.
- Zależy nam, aby polskie rolnictwo i przetwórstwo dalej rozwijały się, zapewniając dochody setkom tysięcy Polaków i przyczyniały się do naszego bezpieczeństwa żywnościowego - mówi redaktor naczelny. Kwartalnik na razie wychodzi w formie elektronicznej i jest dostępny za darmo. Z czasem wydawca nie wyklucza wejścia na rynek z magazynem w wersji drukowanej.
W radzie programowej kwartalnika znaleźli się: prof. dr. hab. Andrzej Kowalski ze Szkoły Głównej Handlowej, lek. wet. Jacek Kucharski, były wiceszef Głównego Inspektoratu Weterynarii oraz Tadeusz Wojciechowski, prezes Fundacji Polskie Forum Bezpieczeństwa Żywności.
Serwis internetowy „AgroFood 4.0” jest aktualizowany codziennie przez dziennikarzy pisma, którzy także zajmują się mediami społecznościowymi wydawnictwa. W opracowaniu koncepcji magazynu oraz jego strony internetowej uczestniczyła Polska Grupa Infograficzna.
Dołącz do dyskusji: Cedrob wprowadza internetowy magazyn „AgroFood 4.0” o rynku rolnictwa i przetwórstwa