Codemedia i K2 Media ze wspólną spółką Newnited, pokieruje nią Mirosław Kępiński
Domy mediowe Codemedia i K2 Media (ten drugi należy do Grupy K2) w ramach ścisłej współpracy tworzą spółkę joint-venture Newnited, którą będzie kierował Mirosław Kępiński. Wspólnie będą oferować usługi i startować w przetargach.
Oferta Newnited - wsparta zapleczem kreatywnym, produkcyjnym i technologicznym - obejmuje planowanie i zakup wszystkich mediów (tradycyjnych i internetu), a także w połączonych ofertach (chodzi zwłaszcza o telewizję i internet). W ramach nowej struktury Codemedia i K2 planują również udział w przetargach oraz wymianę doświadczeń, know-how i narzędzi analitycznych.
Codemedia i K2 tworzą Newnited, żeby skuteczniej konkurować z zagranicznymi domami mediowymi. - Naszym atutem jest zakorzenienie na polskim rynku i duża wiedza na jego temat. Szeroki zakres usług i wyjątkowe na rynku zaplecze technologiczno-programistyczne pozwala oferować klientom kompleksową obsługę. Unikatową przewagą jest nastawienie na synergię telewizji i mediów online. Naszą siłę stanowi większa elastyczność, znajomość polskiego rynku i możliwość dostosowania się do potrzeb i oczekiwań klientów - wylicza Piotr Bieńko, prezes Codemedia. - W tradycyjnym modelu negocjacje z mediami prowadzone są z pozycji siły i skupione na maksymalizacji rabatów. Tymczasem jakość usług, które agencja mediowa oferuje klientom, jest pochodną dobrych relacji z mediami i zrozumienia ich oferty. Chcemy lepiej znać i wykorzystywać wprowadzane przez media innowacje i produkty reklamowe. Naszym celem jest wręcz rozwijanie wspólne z mediami lepszych produktów, ukierunkowanych na efekt i faktycznie odpowiadających potrzebom klientów - zapowiada Rafał Ciszewski, prezes K2 Media i członek zarządu Grupy K2.
Powołanie Newnited nie oznacza, że Codemedia i K2 Media łączą się - będą dalej funkcjonować jako osobne podmioty. Na potrzeby Newnited i wspólnych projektów będą natomiast działały zespoły złożone ze specjalistów z obu agencji.
Nową strukturą będzie kierować Mirosław Kępiński, który poprzednio przez 9 lat pełnił funkcję CEO w domu mediowym Maxus (odszedł z niego pod koniec ub.r., w maju br. jego stanowisko przejął Jaromir Sroga). Wcześniej pracował m.in. jako group account director w MEC.
- Obydwie firmy mają tak samo mocne doświadczenia w sferze mediów cyfrowych. Korzystamy z innych narzędzi i różnimy się stopniem rozwoju poszczególnych usług interaktywnych. Tu widzimy komplementarność, synergię, która pozwoli na rozwijanie wspólnych narzędzi, dostosowanych do polskiego rynku i polskiego klienta, spersonalizowanych i lepiej dopasowanych niż uniwersalne rozwiązania oferowane przez globalne domy mediowe. Wartością będzie także możliwość prowadzenia wspólnych badań pozwalających na zwiększanie wiedzy w poszczególnych obszarach, a co za tym idzie, lepszego odpowiadania na potrzeby rynku - opisuje Rafał Ciszewski. - Oprócz tego K2 Media z pewnością będzie korzystało z doświadczenia telewizyjnego Codemedia, a Codemedia z zaplecza technologiczno-kreatywnego Grupy K2 - dodaje.
- Już na poziomie przetargów chcemy wyjść poza tabele i aktualnie panujący klincz negocjacyjny wynikający z tego, że rynek jest statyczny i opanowany przez duże międzynarodowe podmioty (ponad 90 proc. polskiego rynku…), którym zależy na utrzymaniu obecnej sytuacji niż na rozwoju i zmianie. Chcemy pokazać inne, nowe podejście zarówno do klienta, jak i do mediów - zapowiada Piotr Bieńko. - Obserwujemy rynek, na którym działamy od bardzo wielu lat (tworzyliśmy tę branżę), doskonale go rozumiemy i chcemy zaproponować świeże spojrzenie. Klienci chcą odchodzić od tradycyjnych rozwiązań, ale nikt nie proponuje im nic innego. Oferujemy to, co zapewnia zwrot z inwestycji, zamiast epatowania rabatami na reklamy i emisją w prime time, które tak naprawdę nie spełniają swojej roli, bo nie są dostosowane do ich potrzeb. Skupimy się na jakości i efektach - podkreśla.
W K2 Media pracuje obecnie 65 osób, a w Codemedia - 75. - Bieżącą pracą na rzecz Newnited będzie zajmować się około 10 osób, a w projekty związane z Newnited może być zaangażowanych do 60-70 proc. zasobów od obydwu firm w zależności do typu projektu - informuje Piotr Bieńko.
Głównymi klientami Codemedia są obecnie Tesco, Polkomtel, Indykpol, 3M, Idea Bank, BIZ Bank, Robert Bosch, Olewnik, Monster Polska, Ebay, Angelini Pharma, Praktiker i Skandia. Natomiast K2 Media pracuje dla takich firm jak ActivLab Sport, BZ WBK, Carrefour, Costa Coffee, Coty Polska - Playboy Frangrances, Grupa Medicover, Grupa PZU, Itermarche, LG, L’Oreal, Nutricia, Play, Polpharma i Provident.
- Nie konkurujemy z zagranicznymi podmiotami, nie mamy takich ambicji. Nasze firmy są zupełnie inaczej wymyślone i mają inną strukturę kompetencji niż domy mediowe (my jesteśmy firmami multikompetencyjnymi: media - produkcja - technologia - perfomance - kreacja etc.) - zatem muszą inaczej działać - podkreśla Rafał Ciszewski. - Codemedia i K2Media są sobie kulturowo i mentalnie bardzo bliskie: wspólne doświadczenia zawodowe i prywatne liderów, podobny system wartości firm, podobne spojrzenie na rynek, chęć przełamywania schematów, wiara w sens bycia polskim graczem. Kilka miesięcy temu spotkaliśmy się i powiedzieliśmy sobie: „Zróbmy coś razem” - podsumowuje.
Współpraca K2 Media i Codemedia to kolejny w ostatnich latach przykład łączenia sił przez polskie niezależne firmy marketingowe. Dwa lata temu agencja Change i dom mediowy Value Media utworzyły holding Group One, do którego niedługo potem dołączył Equinox Polska (w październiku ub.r. Equinox i Value Media połączyły się operacyjnie), natomiast wiosną br. Group One kupiła 51 proc. udziałów agencji Gong.
Z kolei Mediacap, obejmujący początkowo agencje EM Lab i Scholz & Friends Warszawa, pod koniec 2013 roku kupił większościowe udziały firmy badawczej Grupa IQS oraz agencji interaktywnej The Digitals.
Dołącz do dyskusji: Codemedia i K2 Media ze wspólną spółką Newnited, pokieruje nią Mirosław Kępiński
"- Nie konkurujemy z zagranicznymi podmiotami, nie mamy takich ambicji."