SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czytelnicy „Gazety Wyborczej” kupując cyfrowe prenumeraty, przekazali 37,5 tys. zł trzem organizacjom

Ponad 37,5 tys. zł zebrano podczas specjalnej akcji „Gazety Wyborczej” (Agora) pn. „Czytasz i pomagasz!”. Pieniądze z prenumerat czytelników trafiły do trzech podmiotów: łącznie do Kampanii Przeciw Homofobii, Centrum Praw Kobiet i Stowarzyszenia Interwencji Prawnej. Akcja trwała od 27 lutego do 6 marca.

Pod koniec zeszłego miesiąca Agora ogłosiła, że abonenci zamawiając cyfrową prenumeratę „GW” mogą wskazać jedną z trzech organizacji społecznych, która otrzyma cały przychód z danej prenumeraty. Można było zamówić pakiet „Wyborcza”, który kosztuje 19,90 zł za miesiąc subskrypcji, 55 zł za kwartał i 198 zł za rok. Natomiast „Wyborcza Premium” kosztuje odpowiednio: 29,90 zł z miesiąc, 83,70 zł za kwartał i 298,80 zł za rok.

W ramach akcji zebrano dokładnie 37 504,40 zł Na konto Kampanii Przeciw Homofobii dzięki akcji  wpłynęło 8945,30 zł. Organizacja będzie mogła przeznaczyć te pieniądze na wybrane cele, np. na pakiety edukacyjne dla szkół (koszt jednego to ok. 100 zł), spotkanie z posłem, by przekonać go do związków partnerskich (200 zł) oraz na wydruk billboardu kampanii społecznej (300 zł). Centrum Praw Kobiet otrzymało 21291,80 zł i przeznaczy je m.in. na bezpieczny nocleg dla swoich podopiecznych (47 zł/nocleg), porady prawne (85 zł/porada) oraz obdukcje lekarskie (150 zł). Natomiast na rzecz Stowarzyszenia Interwencji Prawnej prenumeratorzy cyfrowej „Gazety Wyborczej” przekazali 7267,30 zł. Kwota zostanie przeznaczona na pomoc prawną dla potrzebujących (65 zł za jedną poradę).

Redakcja dziennika podziękowała na swoich łamach i na Wyborcza.pl wszystkim osobom, które zaangażowały się w akcję. - Wasza pomoc jest nieoceniona. Cieszymy się, że tak licznie bierzecie udział w każdej z organizowanych przez nas akcji. Pokazujecie, że społeczność Czytelników Gazety Wyborczej może naprawdę dużo. Dziękujemy! - napisali dziennikarze gazety.

Wiosną ub.r. redakcja „Gazety Wyborczej” zorganizowała akcję „Kup Wyborczą, posadź drzewo”. Wówczas cały przychód z prenumeraty cyfrowej w kwocie 44 355 zł przekazany został na sadzenie drzew w Rybniku i Gdańsku (właśnie te miasta zostały wybrane na miejsce sadzenia nowych drzew).

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu 2018 roku średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz.

Dołącz do dyskusji: Czytelnicy „Gazety Wyborczej” kupując cyfrowe prenumeraty, przekazali 37,5 tys. zł trzem organizacjom

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bob
żadnej z tych organizacji nie dał bym ani grosza
0 0
odpowiedź