SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna” i „Polska Metropolia Warszawska” liderami sprzedaży e-wydań

W listopadzie ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, który wyprzedził „Rzeczpospolitę”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowała „Polska Metropolia Warszawska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w listopadzie 2018 roku miał średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 053 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 0,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten rok wcześniej był wiceliderem.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą pozycję w badanym okresie spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Media) ze średnim wynikiem na poziomie 11 011 egz., o 0,55 proc. niższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 3,13 proc. do 4 150 egz.

Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 805 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 5,06 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 21,86 proc. do 286 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2018 roku należała do dziennika „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), który awansował z 19. lokaty. Jego wynik wyniósł 1 586  egz., po wzroście o 1101,52 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), będący rok wcześniej szósty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 504 egz., po wzroście o 113,94 proc.

Podium uzupełnia „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 410,39 proc. do 1 424 egz. Awansował on z 15. lokaty.

Największym wzrostem - o 4440 proc. do 454 egz. - pochwalić się mógł „Express Ilustrowany” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 16., po awansie z 22. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Pomorska” (także Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 14. na 19. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 74,01 proc. i ostatecznie wyniósł 85 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” i „Polska Metropolia Warszawska” liderami sprzedaży e-wydań

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gazeta Wyborcza
Ta e-prenumerata Wyborczej to istny wehikuł finansowy. Mniejsza sprzedaż niż branżowych "Pulsu Biznesu" i "Parkietu". Na dno :D

PS: Sprzedaż "Gazety Polskiej Codziennie" mnie nie interesuje, to medium nigdy nie ukrywało, że jest partyjne. Natomiast Wyborcza "stara się" udawać opiniotwórczą (Czuchnowski :D).
odpowiedź
User
Gazeta Wyborcza
Ta e-prenumerata Wyborczej to istny wehikuł finansowy. Mniejsza sprzedaż niż branżowych "Pulsu Biznesu" i "Parkietu". Na dno :D

PS: Sprzedaż "Gazety Polskiej Codziennie" mnie nie interesuje, to medium nigdy nie ukrywało, że jest partyjne. Natomiast Wyborcza "stara się" udawać opiniotwórczą (Czuchnowski :D).
odpowiedź
User
ciekawy
Może ktoś mi wytłumaczy, jak to jest z tymi publikacjami elektronicznymi GW, bo nie kumam. Chwalą się, że mają ponad 100 tys. subskrybentów i stale im rośnie sprzedaż elektroniczna, a tu mamy zaledwie 1666... O co chodzi? Nawet niedawno Adaś mówił, że gazeta ma już większą sprzedaż wydań elektronicznych niż papierowych...
odpowiedź