Discovery szykuje stacje Eureka TV, Forma TV i Lokalna TV do naziemnej telewizji cyfrowej
Eureka TV, Forma TV i Lokalna TV to projekty kanałów zgłoszone przez Discovery Networks do konkursów na stacje, które znajdą się na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
- Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków na świecie. Chcemy się rozwijać, stąd nasza decyzja o udziale w procesie koncesyjnym MUX8 - zależy nam, aby jak najwięcej Polaków mogło odkrywać świat razem z Discovery - mówi Olgierd Dobrzyński, country manager Discovery Networks CEEMEA i Eurosportu na Europę Środkową.
Do konkursu na nadawanie stacji interaktywnej (z audycjami o edukacji medialnej i treściami z nowych mediów) Discovery Polska zgłosiło projekt stacji Eureka TV, której motto ma brzmieć „Myśl, działaj, rozwijaj się”, a sama stacja ma „poszerzać horyzonty i inspirować do rozwoju”. Kanał będzie nadawać całodobowo i emitować także audycje na żywo, dając widzom możliwość interakcji.
Forma TV to propozycja nadawcy w konkursie na kanał lifestylowy, który ma promować aktywny rozwój człowieka. W jego programie znajdą się pozycje pokazujące „jak żyć pełniej i radośniej, w jaki sposób utrzymać dobrą kondycję, świetnie wyglądać oraz co zrobić, by poprawić swoje samopoczucie”. Stacja mocno postawi na media społecznościowe, towarzyszyć mają jej aplikacje mobilne.
W konkursie na stację lokalno-samorządową znalazł się zaś projekt telewizji Lokalna TV, której ramówka opierać się będzie na różnorodnych materiałach o charakterze dokumentalno-informacyjnym, pozyskanych we współpracy z lokalnymi instytucjami. Kanał ma „propagować postawy prospołeczne oraz zaktywizować społeczności na poziomie lokalnym”.
Stacje Eureka TV, Forma TV oraz Lokalna TV będą tworzone we współpracy z lokalnymi twórcami i producentami. - Z roku na rok Discovery zwiększa liczbę godzin programów produkowanych w Polsce. Obecnie jest to ponad 100 godzin, a w przyszłym roku zamierzamy podwoić tę liczbę - zapowiada Dobrzyński.
Discovery Networks w 2013 roku startowało w konkursie na nadawanie na MUX-1 kanału edukacyjno-poznawczego z projektem stacji DMAX, ale przegrało z Grupą ZPR Media i zgłoszoną przez nią telewizją Fokus TV. Discovery ma w Polsce dziesięć kanałów płatnych, w tym takie stacje jak Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet, TLC, ID oraz Eurosport.
W konkursach na nadawanie kanałów na MUX-8 biorą udział też takie firmy jak Agora (chce uruchomić tam cztery kanały),Grupa ZPR Media (też chce mieć cztery kanały), Telewizja Polsat (chce uruchomić stacje Polsat Show, Polsat Evo i Polsat Vita), Kino Polska TV (złożyło wnioski dla dwóch stacji) , Superstacja (planuje kanał Non Stop 24), A+E Networks Polska, Cable Television Networks & Partners (spółka założona przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, w którą zainwestować ma też Kino Polska TV), Wirtualna Polska (szykuje kanał WP1), Scripps Networks Interactive (chce uruchomić stację Dom i styl) oraz TV Film (spółka założone przez Polskie Stowarzyszenie Filmowców, ZPR Media i Kino Świat). Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce te konkursy rozstrzygnąć w listopadzie br.
Dołącz do dyskusji: Discovery szykuje stacje Eureka TV, Forma TV i Lokalna TV do naziemnej telewizji cyfrowej