SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”

W I półroczu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”.  W samym czerwcu “Gala” jako jedyna w segmencie osiągnęła wzrost sprzedaży.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I półroczu 2014 roku wyniosła 285 525 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku była ona niższa o 21,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 26,05 proc. i średni wynik na poziomie 222 416 egz. W I półroczu ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 24,57 proc. do 166 969 egz.

W dół o 31,99 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem zajmującej piąte miejsce “Gali” (Burda International Polska). Zakończyła ona I półrocze br. ze średnim wynikiem na poziomie 94 581 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do czerwca br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,98 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych sześciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 90 903 egz. Do końca maja br. tytułem kierowała Anna Zaleska, a od czerwca naczelną została Anna Janicka (więcej na ten temat).

Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji “Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół tylko o 13,39 proc. do 160 521 egz.

ZKDP

I pólrocze

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

388649

285607

285525

496350

365371

365310

Show

308414

222416

222416

447249

300758

300758

Flesz Gwiazdy & Styl

248591

167453

166969

328474

221833

221349

Viva

259597

160621

160521

277511

185361

185338

Gala

178649

94633

94581

233501

139094

139064

Grazia

159881

91053

90903

321914

159578

159428


W czerwcu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika “Party”, wyniosła 299 177 egz. po spadku o 16,09 proc. Na drugiej pozycji znalazło się “Show” (219 214 egz., spadek o 27,84 proc.).

Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący aż 61,34 proc. zanotowała “Gala”, zaś najwięcej straciła “Grazia” (34,7 proc.). “Gala” w czerwcu br. miała jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, zaś rok wcześniej numer z promocją cenową kosztował 2,99 zł.

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

380686

299244

299177

448933

356622

356555

Show

299950

219214

219214

407438

303792

303792

Viva

247153

154886

154886

245413

159616

159616

Flesz Gwiazdy & Styl

217662

144435

143951

302230

202003

201519

Gala

224310

136682

136621

182460

84730

84680

Grazia

134463

76352

76202

209965

116849

116699


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
ale gali spadło, heh
0 0
odpowiedź
User
WWW
No to zamiast break-even "Grazie" czeka raczej break this vicious cycle.
0 0
odpowiedź
User
fifi
Dla umiejących czytać - Gali spadło, bo nie miała tyle promocji, co w zeszłym roku. To i tak cud, że za tę cenę i przy takiej jakości sprzedaje jeszcze tyle... Grazia to dno, ale podobno szykuja rewolucję?
0 0
odpowiedź