Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”
W I półroczu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”. W samym czerwcu “Gala” jako jedyna w segmencie osiągnęła wzrost sprzedaży.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I półroczu 2014 roku wyniosła 285 525 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku była ona niższa o 21,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 26,05 proc. i średni wynik na poziomie 222 416 egz. W I półroczu ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 24,57 proc. do 166 969 egz.
W dół o 31,99 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem zajmującej piąte miejsce “Gali” (Burda International Polska). Zakończyła ona I półrocze br. ze średnim wynikiem na poziomie 94 581 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do czerwca br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,98 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych sześciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 90 903 egz. Do końca maja br. tytułem kierowała Anna Zaleska, a od czerwca naczelną została Anna Janicka (więcej na ten temat).
Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji “Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół tylko o 13,39 proc. do 160 521 egz.
ZKDP |
I pólrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
388649 |
285607 |
285525 |
496350 |
365371 |
365310 |
Show |
308414 |
222416 |
222416 |
447249 |
300758 |
300758 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
248591 |
167453 |
166969 |
328474 |
221833 |
221349 |
Viva |
259597 |
160621 |
160521 |
277511 |
185361 |
185338 |
Gala |
178649 |
94633 |
94581 |
233501 |
139094 |
139064 |
Grazia |
159881 |
91053 |
90903 |
321914 |
159578 |
159428 |
W czerwcu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika “Party”, wyniosła 299 177 egz. po spadku o 16,09 proc. Na drugiej pozycji znalazło się “Show” (219 214 egz., spadek o 27,84 proc.).
Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący aż 61,34 proc. zanotowała “Gala”, zaś najwięcej straciła “Grazia” (34,7 proc.). “Gala” w czerwcu br. miała jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, zaś rok wcześniej numer z promocją cenową kosztował 2,99 zł.
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
380686 |
299244 |
299177 |
448933 |
356622 |
356555 |
Show |
299950 |
219214 |
219214 |
407438 |
303792 |
303792 |
Viva |
247153 |
154886 |
154886 |
245413 |
159616 |
159616 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
217662 |
144435 |
143951 |
302230 |
202003 |
201519 |
Gala |
224310 |
136682 |
136621 |
182460 |
84730 |
84680 |
Grazia |
134463 |
76352 |
76202 |
209965 |
116849 |
116699 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”