Dziennikarze Associated Press mają pisać krócej
Pracownicy agencji informacyjnej Associated Press zostali poinstruowani, aby pisać krótsze i mniej szczegółowe depesze.
Takie instrukcje pracownikom agencji przesłał jej redaktor zarządzający, Brian Carovillano. Odtąd depesze mają być bardziej ogólne i zwięzłe. Codziennie przygotowywane materiały powinny mieć od 300 do 500 słów. Materiały ważniejsze (nie więcej niż 1-2 dziennie) mogą natomiast mieścić się w granicach 500-700 słów. W skrajnych przypadkach dopuszczalne jest przekroczenie granicy 700 słów, ale wówczas materiał i tak powinien być możliwie najbardziej konkretny i zwięźle zredagowany.
Carovillano jest zdania, że dziś czytelnicy preferują krótsze teksty i nie mają czasu na rozbudowane artykuły. Sama agencja chce również ograniczyć koszty wynikające z przygotowywania oraz redagowania tego typu materiałów. W związku z tym dziennikarze mają być rozliczani z przestrzegania powyższych zasad.
Każdego dnia Associated Press publikuje ok. 2 tys. depesz. Z agencją współpracuje łącznie 1,4 tys. amerykańskich mediów, wśród których znajduje się prasa, stacje radiowe i telewizyjne, a także serwisy i portale internetowe (w tym m.in. Yahoo i MSN).
Dołącz do dyskusji: Dziennikarze Associated Press mają pisać krócej