Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi
W ub.r. najwięcej na reklamę w prasie wydały Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska. Obie firmy zmniejszyły jednak budżety w porównaniu do 2009 roku.
Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, firma Euro-Net Warszawa, właściciel sieci sklepów RTV Euro AGD, w 2010 roku na reklamę w gazetach przeznaczyła 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejna w zestawieniu Metro Group, do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn, zwiększyła swoje wydatki o 18 proc.
Z kolei Polska Telefonia Cyfrowa przeznaczyła na reklamę w gazetach o 24 proc. mniej, a Polkomtel – 19 proc. więcej niż w 2009 roku. Ogółem wydatki reklamowe w tym segmencie – zarówno wśród największych, jak i wszystkich marketerów – były minimalnie mniejsze niż rok wcześniej.
Przypomnijmy, że wśród dzienników zdecydowanie największe wpływy reklamowe osiągnęła w ub.r. "Gazeta Wyborcza" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich tytułów).
Cennikowe wydatki reklamowe w gazetach | ||
2010 | 2009 | |
Euro-Net Warszawa | 73 436 300 zł | 78 120 614 zł |
Metro Group | 69 167 701 zł | 58 693 831 zł |
Polska Telefonia Cyfrowa | 32 247 485 zł | 42 397 538 zł |
Dobra Pożyczka | 25 730 373 zł | - * |
Polkomtel | 24 586 609 zł | 20 587 707 zł |
5 największych reklamodawców | 225 168 468 zł | 225 502 909 zł |
wszyscy reklamodawcy | 2 330 076 369 zł | 2 352 044 787 zł |
* zajmujący w 2009 roku to miejsce PTK Centertel cennikowo wydał 25 703 219 zł |
Natomiast na reklamę w magazynach najwięcej przeznaczyła w ub.r. firma L'Oreal Polska, przy czym jej wydatki były o 17 proc. mniejsze niż w 2009 roku. Z kolei Unilever Polska zwiększył swój budżet w tym zakresie o 39 proc., a Procter & Gamble DS Polska – o 41 proc. Jednak łączne wydatki 5 największych reklamodawców w segmencie magazynów były o 13 proc. mniejsze niż rok wcześniej.
Wśród tytułów największe wpływy reklamowe osiągnął w ub.r. "Newsweek Polska" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich czasopism).
Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach | ||
2010 | 2009 | |
L'Oreal Polska | 75 612 207 zł | 90 945 546 zł |
Unilever Polska | 65 302 429 zł | 46 862 938 zł |
Procter & Gamble DS Polska | 55 148 619 zł | 39 088 279 zł |
CT Creative Team | 33 817 548 zł | 33 953 575 zł |
Nestlé Polska | 33 197 792 zł | - * |
5 największych reklamodawców | 211 882 769 zł | 244 419 061 zł |
wszyscy reklamodawcy | 2 350 827 398 zł | 2 341 335 624 zł |
* zajmująca w 2009 roku to miejsce Nivea Polska cennikowo wydała 34 315 470 zł |
Dołącz do dyskusji: Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi