SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi

W ub.r. najwięcej na reklamę w prasie wydały Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska. Obie firmy zmniejszyły jednak budżety w porównaniu do 2009 roku.

Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, firma Euro-Net Warszawa, właściciel sieci sklepów RTV Euro AGD, w 2010 roku na reklamę w gazetach przeznaczyła 6 proc. mniej niż rok wcześniej. Kolejna w zestawieniu Metro Group, do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn, zwiększyła swoje wydatki o 18 proc.

Z kolei Polska Telefonia Cyfrowa przeznaczyła na reklamę w gazetach o 24 proc. mniej, a Polkomtel – 19 proc. więcej niż w 2009 roku. Ogółem wydatki reklamowe w tym segmencie – zarówno wśród największych, jak i wszystkich marketerów – były minimalnie mniejsze niż rok wcześniej.

Przypomnijmy, że wśród dzienników zdecydowanie największe wpływy reklamowe osiągnęła w ub.r. "Gazeta Wyborcza" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich tytułów).

Cennikowe wydatki reklamowe w gazetach
 20102009
Euro-Net Warszawa73 436 300 zł78 120 614 zł
Metro Group69 167 701 zł58 693 831 zł
Polska Telefonia Cyfrowa32 247 485 zł42 397 538 zł
Dobra Pożyczka25 730 373 zł - *
Polkomtel24 586 609 zł20 587 707 zł
5 największych reklamodawców225 168 468 zł225 502 909 zł
wszyscy reklamodawcy2 330 076 369 zł2 352 044 787 zł
* zajmujący w 2009 roku to miejsce PTK Centertel cennikowo wydał 25 703 219 zł


Natomiast na reklamę w magazynach najwięcej przeznaczyła w ub.r. firma L'Oreal Polska, przy czym jej wydatki były o 17 proc. mniejsze niż w 2009 roku. Z kolei Unilever Polska zwiększył swój budżet w tym zakresie o 39 proc., a Procter & Gamble DS Polska – o 41 proc. Jednak łączne wydatki 5 największych reklamodawców w segmencie magazynów były o 13 proc. mniejsze niż rok wcześniej. 

Wśród tytułów największe wpływy reklamowe osiągnął w ub.r. "Newsweek Polska" (zobacz szczegółowe wyniki wszystkich czasopism).

Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach
 20102009
L'Oreal Polska75 612 207 zł90 945 546 zł
Unilever Polska65 302 429 zł46 862 938 zł
Procter & Gamble DS Polska55 148 619 zł39 088 279 zł
CT Creative Team33 817 548 zł33 953 575 zł
Nestlé Polska33 197 792 zł - *
5 największych reklamodawców211 882 769 zł244 419 061 zł
wszyscy reklamodawcy2 350 827 398 zł2 341 335 624 zł
* zajmująca w 2009 roku to miejsce Nivea Polska cennikowo wydała 34 315 470 zł


 

Dołącz do dyskusji: Euro-Net Warszawa i L'Oreal Polska największymi reklamodawcami prasowymi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl