Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych
Facebook rozpoczął testy nowego rozwiązania, które ma zapobiegać wprowadzaniu użytkowników w błąd. Serwis chce oznaczać dodatkowymi informacjami materiały będące na przykład satyrą czy treścią polityczną.
Facebook od lat niezmiennie deklaruje, że jego ambicją i troską jest walka z fake newsami oraz starania o wyraźne oddzielanie treści prawdziwych od fałszywych.
Okazuje się jednak, że pomimo rozmaitych zabiegów wielu użytkowników nie potrafi rozpoznać w swoich Newsfeedach m.in. treści o charakterze satyrycznym. Jako przykład mogą posłużyć posty publikowane przez serwis The Onion, które w założeniach często stanowią zamierzony żart. Jednak doświadczenia wskazują, że wielu użytkowników Facebooka traktuje materiały The Onion jako prawdziwe newsy i żywo reaguje na nie w komentarzach traktując serio wpisy o charakterze satyrycznym.
Czytaj także: Wyciekły dane ponad 530 mln użytkowników Facebooka
Nowe oznaczenia
Aby zaradzić wspomnianym problemom Facebook rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania mającego dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji na temat potencjalnie ryzykownych postów.
Starting today in the US, we’re testing a way to give people more context about the Pages they see. We’ll gradually start applying labels including 'public official,' 'fan page' or 'satire page' to posts in News Feed, so people can better understand who they’re coming from. pic.twitter.com/Bloc3b2ycb
— Facebook Newsroom (@fbnewsroom) April 7, 2021
W ramach testowanej opcji przy treściach satyrycznych w Newsfeedzie ma się pojawić oznaczenie „satyra”, z kolei np. wpisy o charakterze politycznym opatrzone zostaną napisem „oficjalne”.
Po kliknięciu na oznaczenie użytkownik będzie mógł zapoznać się z dodatkowymi informacjami wyjaśniającymi, dlaczego konkretny post został zakwalifikowany w określony sposób, a także zobaczyć dane dotyczące autora tej treści.
Na razie nie wiadomo czy i kiedy testowane przez Facebook rozwiązanie zostanie udostępnione szeroko w serwisie i czy okaże się skuteczne.
Czytaj także: Zmiany w Facebooku. Użytkownicy zdecydują o prawach do komentarzy i kształcie Aktualności
W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.
Dołącz do dyskusji: Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych
O dzięki ci niebieski.