SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook i TikTok przyciągają polskich internautów na dłużej, Wykop i Twitter ze spadkami

W lipcu większość najpopularniejszych platform społecznościowych miała mniej użytkowników niż w czerwcu, przy czym na Facebooku, TikToku i Snapchacie znacznie wydłużył się średni czas korzystania.

Facebooka jako serwis www i aplikację mobilną w lipcu br. odwiedziło 24,9 mln internautów, co dało 84,15 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 16 godzin, 6 minut i 2 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Po kilkanaście milionów internautów przyciągnęły natomiast Instagram i TikTok. Pierwszy zanotował 14,62 mln użytkowników, 49,4 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 49 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 12,58 mln odwiedzających, 42,5 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 57 minut i 48 sekund średniego czasu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Oprócz Instagrama poziom 4 godzin przeciętnego czasu korzystania przekroczył jeszcze Snapchat. Każdy z 5,35 mln internautów (co dało 18,09 proc. zasięgu) spędził tam średnio 4 godziny, 7 minut i 41 sekund.

Na Twittera zajrzało 8,45 mln internautów (28,56 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinę, 21 minut i 55 sekund, a na Pinterest - 6,07 mln (20,51 proc. zasięgu), każdy średnio na 46 minut i 48 sekund.

LinkedIn zanotował 4,37 mln użytkowników, 14,75 proc. zasięgu oraz 14 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a blogi działające w domenie blogspot.com - 3,96 mln odwiedzających, 13,38 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu.

Wykop przyciągnął 2,22 mln internautów (7,5 proc. zasięgu), każdego średnio na 30 minut i 38 sekund, a jego amerykański odpowiednik Reddit - 2,01 mln użytkowników (6,78 proc. zasięgu), przeciętnie na 15 minut i 56 sekund.

W porównaniu z czerwcem (w maju w Mediapanelu wprowadzono znaczące zmiany metodologiczne, więc zestawianie danych rok do roku jest niemiarodajne) Facebook stracił 469,1 tys. internautów (to 1,8 proc. w dół), Instagram - 290,5 tys. (1,9 proc.), a TikTok - 375 tys. (2,9 proc.). Przy czym na pierwszej platformie średni czas spędzony przez użytkownika wydłużył się o 34 minuty i 15 sekund (3,7 proc.), na drugiej o minutę i 42 sekundy (0,6 proc.), a na trzeciej o 30 minut i 37 sekund (2,6 proc.).

Snapchat przy spadku liczby użytkowników o 349,1 tys. (6,1 proc.) zyskał 16 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (6,9 proc.). Blogi w domenie blogspot.com. zanotowały spadek o 173,7 tys. odwiedzających (4,2 proc.) i wzrost o 33 sekundy średniego czasu korzystania (19,3 proc.), a Pinterest - spadek o 175,1 tys. użytkowników (2,8 proc.) i wzrost o 42 sekundy przeciętnego czasu (1,5 proc.).

Inaczej zmieniła się odwiedzalność trzech innych platform. Na Twitterze przy wzroście liczby użytkowników o 289,7 tys. (3,5 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 9 minut i 10 sekund (10,1 proc.). Linkedin zanotował wzrost o 14,7 tys. odwiedzających (0,3 proc.) i spadek o 37 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,1 proc.), a Wykop - wzrost o 81,2 tys. użytkowników (3,8 proc.) i spadek o 4 minuty i 22 sekundy średniego czasu (12,5 proc.).

Wzrosty w obu statystykach osiągnął jedynie Reddit. Liczba jego użytkowników zwiększyła się o 111,6 tys. (5,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego o minutę i 44 sekundy (12,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: Facebook i TikTok przyciągają polskich internautów na dłużej, Wykop i Twitter ze spadkami

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
A gdzie WM i ich opiniotworczość w tym zestawieniu :)
odpowiedź
User
.
A gdzie W.M. i ich opiniotworczość w tym zestawieniu :)
odpowiedź
User
.
A gdzie W.M. i ich o.pinio.tworczość w tym zestawieniu :)
odpowiedź