Fatalny rok dla pism młodzieżowych. Wszystkie tytuły z dużymi spadkami
W 2014 roku pozycja lidera sprzedaży wśród pism młodzieżowych należała niezmiennie do dwutygodnika „Bravo”. Wszystkie tytuły zanotowały duże spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Twist”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 98 952 egz. W porównaniu do 2013 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 32,29 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 20,73 proc. do poziomu 59 356 egz.
Na podium znalazł się jeszcze, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik w zeszłym roku zmalał o 26,56 proc. do 47 374 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 35,49 proc. i wyniosła 41 697 egz.
ZKDP | rok | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 168 423 | 98 952 | 98 952 | 213 959 | 146 151 | 146 151 |
Fun Club | 99 118 | 59 356 | 59 356 | 108 686 | 74 877 | 74 877 |
Bravo Girl | 89 527 | 47 374 | 47 374 | 108 277 | 64 509 | 64 509 |
Twist | 87 020 | 41 697 | 41 697 | 109 118 | 64 637 | 64 637 |
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 45,19 proc. do 73 671 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (32 934 egz.; spadek o 50,11 proc.), a na trzecim - „Bravo Girl” (30 055 egz.; - 29,87 proc.).
W tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” - tytuł ten zanotował spadek aż o 60,58 proc.
ZKDP | grudzień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 143 235 | 73 671 | 73 671 | 194 930 | 134 406 | 134 406 |
Fun Club | 84 945 | 32 934 | 32 934 | 104 878 | 66 017 | 66 017 |
Bravo Girl | 69 981 | 30 055 | 30 055 | 99 927 | 42 855 | 42 855 |
Twist | 69 952 | 25 376 | 25 376 | 99 884 | 64 366 | 64 366 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Fatalny rok dla pism młodzieżowych. Wszystkie tytuły z dużymi spadkami