SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta „Nasze Miasto” stawia na rozrywkę. Niższe ceny reklam

Grupa Polskapresse wierzy w prasę bezpłatną, dlatego odświeży „Echo Miasta”, przekształcając go w „Nasze Miasto”. Tytuł zyska nową szatę graficzną, postawi na treści rozrywkowe, a ceny reklam zostaną znacznie obniżone.

„Nasze Miasto” ukaże się po raz pierwszy 17 września br. Tytuł pozostanie miejską gazetą, kładąc jednak większy nacisk na informacje kulturalne i rozrywkowe - pojawi się w nim przewodnik po różnych miejskich wydarzeniach i ich rekomendacje. - Będziemy namawiać do aktywności w mieście - mówi Joanna Parczyńska, prezes prasy bezpłatnej w Polskapresse. Nowością będą także lokalne strony sportowe czy felietony.

Prace nad relaunchem „Echa Miasta” toczyły się od lutego br. Redaktorem naczelnym nowej gazety został Rafał Wąsowicz (więcej na ten temat). W poszczególnych oddziałach Polskapresse „Nasze Miasto” tworzyć będą wydzielone zespoły redakcyjne, które zyskały nowych szefów, zaś pisać będą dla niego m.in. dziennikarze płatnych tytułów Polskapresse czy współpracownicy.

Tytuł i formuła „Naszego Miasta” nawiązuje do serwisu internetowego Polskapresse naszemiasto.pl, skupiającego wiadomości lokalne z 226 miast z 16 regionów Polski. Prócz informacji lokalnych w witrynie znaleźć można m.in. bazę firm, lokali gastronomicznych i urzędów. W papierowym dzienniku pojawią się QR kody, pozwalające łatwo przenieść się do serwisu, korzystając ze smartfona.

Całkowicie zmienione zostanie logo gazety, jej kolorystyka, makieta oraz layout. Autorem nowej szaty graficznej tytułu jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny wydawanego przez Polskapresse „Dziennika Polskiego”. - Projekt graficzny jest spójny z serwisem internetowym - dodaje Joanna Parczyńska.

„Nasze Miasto” bez zmian ukazywać się będzie w poniedziałki w nakładzie 156 tys. egz. i w czwartki w nakładzie 360-380 tys. egz. w siedmiu miastach Polski: Aglomeracji Śląskiej, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu. Polskapresse nie rezygnuje także z wydawania ponad 20 lokalnych mutacji gazety w mniejszych miastach, które ukazują się z różną częstotliwością.

Wraz z odświeżeniem tytułu, Polskapresse wprowadzi nowy, niższy cennik reklam. - Urealniliśmy go - mówi Parczyńska. Ceny reklam w poniedziałkowych wydaniach spadły o 18-30 proc., zaś w czwartkowych - o 18-35 proc. Reklamy w gazecie będzie można też kupić w pakiecie z internetem.

Wydawnictwo nie podaje kosztów rebrandingu tytułu, ani tego, kiedy „Nasze Miasto” stanie się rentowny. Wierzy jednak w prasę bezpłatną, na którą nie wpływa spadek liczby punktów sprzedaży, przez co nie maleje jej zasięg. - Bezpłatne gazety to na całym świecie mocne tytuły, które bardzo dobrze bronią się w obecnej sytuacji. Brytyjska gazeta „Metro" należąca do Associated Newspapers radzi sobie np. bardzo dobrze i odnotowuje wzrosty - zauważa Joanna Parczyńska.

Pojawieniu się gazety „Nasze Miasto” na rynku towarzyszyć będzie kampania promocyjna pod hasłem ”Miasto nam odpowiada”. Podstawowym medium wykorzystywanym w komunikacji jest outdoor wzmocniony spotami w kinie (Cinema City, Multikino), radiu (Radio ZET, lokalne stacje), reklamami w internecie (Onet, WP, Google) oraz działaniami w mediach branżowych. Kampania została przygotowana i zaplanowana przez dział marketingu Grupy Polskapresse.

Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, serwis Naszemiasto.pl odnotował w lipcu ok. 2,5 mln unikalnych użytkowników oraz miał ponad 32 mln odsłon i jest obecnie największym serwisem Polskapresse.

Dołącz do dyskusji: Gazeta „Nasze Miasto” stawia na rozrywkę. Niższe ceny reklam

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość XXX
A Kiedy w Bydgoszczy???!!!
0 0
odpowiedź
User
karolinha
Rebranding świetny, echo było mało atrakcyjne od strony wizualnej, ale nowy layout strony internetowej Nasze Miasto, średnio mi się podoba.
0 0
odpowiedź
User
sylwia
Nowa-stara, bo "Nasze miasto" w wersji papierowej już kiedyś było - parę lat temu. I padło.
0 0
odpowiedź