SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GG Network negocjuje sprzedaż komunikatora GG

Spółka GG Network została postawiona w stan likwidacji, w związku z czym pojawiły się pytania o przyszłość komunikatora GG. - Z pewnością jego przejęcie przez nowego właściciela nastąpi przed formalną likwidacją samej spółki, a rozmowy z zainteresowanymi toczą się cały czas. Intencją jest sprzedaż aktywów (w tym komunikatora GG) poza grupę Naspers - informuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Jażdżyński, prezesa GG Network.

Informacje o przeniesieniu GG Network SA w stan likwidacji potwierdza wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym z początku października br. Wraz z jego ujawnieniem pojawiły się pytania dotyczące przyszłości komunikatora GG, którego operatorem jest GG Network.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network, podkreśla, że obecne zmiany związane z likwidacją spółki są jedynie zabiegiem formalnym i nie oznaczają zamknięcia platformy Gadu-Gadu. - To wyłącznie ruch formalny. Ze względów wewnątrzkorporacyjnych spółka obecnie działająca pod nazwą GG Network SA zostanie formalnie zlikwidowana. Nastąpi to jednak dopiero po sprzedaży wszystkich aktywów spółki i nie wcześniej niż pod koniec przyszłego roku - wyjaśnia Tomasz Jażdżyński.

- Jednym z aktywów jest oczywiście komunikator GG i z pewnością jego przejęcie przez nowego właściciela nastąpi przed formalną likwidacją samej spółki - zapowiada Jażdżyński. - Będzie to koniec procesu dezinwestycji polegającego na sprzedaży niestrategicznych aktywów, jaki prowadzimy od dłuższego czasu (wystarczy wspomnieć sprzedaż Open.fm kilka miesięcy temu). Reasumując - kwestie formalne wokół spółki GG Network SA nie mają wpływu na los samego komunikatora GG - podsumowuje uspokajająco prezes GG Network.

Grupa Allegro, w której znajduje się spółka GG Network, a tym samym komunikator GG, już wcześniej pozbyła się niektórych swoich aktywów spoza segmentu e-commerce. W styczniu br. sprzedała Grupe Bankier.pl, w lutym br. - serwis Wykop.pl (kupiony 2,5 roku wcześniej), zaś w maju br. sprzedała Grupie Wirtualna Polska serwis radiowy Open.fm.

- Proces sprzedaży aktywów niestrategicznych trwa od dość dawna - rozmowy z zainteresowanymi toczą się cały czas. Intencją jest sprzedaż aktywów (w tym komunikatora GG) poza grupę Naspers. Dokładnie tak jak to się wcześniej stało np. ze spółką Bankier.pl czy serwisem OpenFM - potwierdza Tomasz Jażdżyński.

Odpowiedź prezesa GG Network pozostawia otwartą kwestię tego, kto mógłby być zainteresowanym kupnem GG. Oczywistymi kandydatami wydają się najwięksi wydawcy internetowi: Onet-RASP, Grupa Wirtualna Polska, Interia i Agora. Na nasze pytania w tej sprawie tylko dwie firmy odpowiedziały, i to wymijająco.

- Nie mamy do przekazania żadnych informacji w tej sprawie - poinformowała nas Agora. - Z zasady nie komentujemy plotek z rynku ani jakichkolwiek rozmów związanych z zakupem czy sprzedażą przedsiębiorstw - przekazała nam Katarzyna Halicka, rzeczniczka Grupy WP.

Komunikator Gadu-Gadu został uruchomiony 15 sierpnia 2000 r., jego twórcą był informatyk Łukasz Foltyn. Już pierwszego dnia na platformie zarejestrowało się 10 tys. użytkowników, a w czasach największej popularności w komunikatorze funkcjonowało kilkadziesiąt milionów kont. W 2008 r. GG zostało przejęte przez koncern Naspers, jednak w kolejnych latach komunikator tracił popularność, przegrywając konkurencję z największym rywalem - chatem Facebooka, co szczegółowo analizowaliśmy jesienią ub.r.

W GG Network cięcia wprowadzono już kilka lat temu. Jesienią 2012 roku przeprowadzono spore zwolnienia, a w połowie 2013 roku zamknięto serwis mikroblogowy Blip.pl, a strony Gadu-Gadu.pl i Ochyachy.pl połączono w 24.pl.

W sierpniu br. komunikator GG zanotował 2,42 mln użytkowników i 3,62 mln uruchomionych aplikacji (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 3,22 mln użytkowników i 5,02 mln uruchomionych aplikacji rok wcześniej oraz 5,22 mln użytkowników i 7,74 mln uruchomionych aplikacji w sierpniu 2013 roku.

Z kolei wersja mobilna GG w sierpniu br. zanotowała 809,6 mln krajowych odsłon mobilnych, zapewniając większość ruchu mobilnego Grupie Allegro-GG (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: GG Network negocjuje sprzedaż komunikatora GG

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Korporacyjni specjaliści od niszczenia wszystkiego co posiadają. Wystarczy spojrzeć na ich flagowy produkt jakim jest Allegro. Funkcjonalność główna jak przed 10 laty, a oni pierdoły tylko zmieniają.
odpowiedź
User
j
W dupie to mam bo nie znam nikogo kto jeszcze z GG korzysta.
odpowiedź
User
Pracownik GG
Zapuszczony sprzęt, koszmarny budynek, fatalne pensje bez zatrudnienia na etat. GG nie budzi zaufania, przede wszystkim wśród reklamodawców, którzy utrzymywali serwis. Bo wizerunek brandu jest bardzo ważny. Tego typu fatalne zarządzanie ma dziś swój finał. Koniec GG, bo chyba nikt nie wierzy, że to się jeszcze uda podnieść. Szkoda.
odpowiedź