SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Główny urzędnik ds. tworzyw sztucznych z Nestle w reklamie Greenpeace (wideo)

Greenpeace w kampanii „#PlasticMonster” drwi z koncernu Nestle pokazując w niej głównego urzędnika ds. tworzyw sztucznych pracującego rzekomo w tej firmie. Organizacja zwraca w ten sposób uwagę na fakt, że koncern uznawany jest za jedną z najbardziej zanieczyszczających plastikiem środowisko firm.

Obecna kampania Greenpeace celowo jest skierowana przeciwko koncernowi Nestle. Powodem do tego stało się to, że firma w ub.r. wyprodukowała 1,7 mln ton opakowań z tworzyw sztucznych, co stanowiło wzrost wobec roku 2017 o 13 proc.

Emitowany w social mediach film, wyprodukowany przez People's Television w stylu lekkiej satyry pokazuje fikcyjnego pracownika Nestle - głównego urzędnika ds. tworzyw sztucznych.

Manager po wyczerpującej grze w squasha udaje się do automatu po napój. Kiedy czeka na butelkę wody, nagle staje twarzą w twarz z groźnym, plastikowym potworem z automatu.

Film jest dowcipny, ale kończy się mniej optymistycznie. Pokazano w nim m.in. zdjęcia naręcone podczas ostatniej podróży statku Greenpeace na Filipiny, a wśród nich m.in. wizerunek mężczyzny brodzącego w „morzu” plastikowych odpadów.

Greenpeace rozpoczęła swoją inicjatywę „Plastic Monster” w marcu na Filipinach. Organizacja zszokowana poziomem zanieczyszczeń z tworzyw sztucznych spowodowanym przez międzynarodowe koncerny, stworzyła plastikową stertę ze śmieci, które zebrano i odesłano z powrotem tam, skąd przybyły.

Koncerny Nestlé i Unilever zostały uznane za firmy, które w największym stopniu zanieczyszczają Filipiny plastikiem -  stwierdzono to na podstawie serii audytów odpadów przeprowadzonych przez Global Alliance for Incinerator Alternatives.

- Nestlé stworzył plastikowego potwora i nadszedł czas, aby sobie z nim poradzić. Firma twierdzi, że poważnie traktuje kryzys związany z zanieczyszczaniem środowiska plastikiem, ale jej działania nie potwierdzają tego. Nestlé nadal zwiększa swoją zależność od jednorazowych tworzyw sztucznych. Nadszedł czas, aby Nestlé wycofało jednorazowe tworzywa sztuczne ze swoich łańcuchów dostaw - mówi Mirjam Kopp z Greenpeace.

Dołącz do dyskusji: Główny urzędnik ds. tworzyw sztucznych z Nestle w reklamie Greenpeace (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl