Google AdWords - 20 najdroższych kategorii słów kluczowych
Firma WordStream przygotowała zestawienie 20 najdroższych anglojęzycznych kategorii słów kluczowych w systemie reklamowym Google AdWords. Za co reklamodawcy są skłonni płacić najwięcej?
Google AdWords jest systemem opartym o licytację, gdzie reklamodawcy licytują słowa kluczowe, aby mieć jak najlepszą pozycję dla swoich reklam na stronach internetowego giganta. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy internauci klikają jego reklamę.
Kategorią słów kluczowych osiągającą najwyższą - sięgającą 54,91 dolara - cenę za jedno kliknięcie (cost per click - CPC), jest "insurance" (przykładowe słowa kluczowe: "auto insurance price quotes", "buy car insurance online"). Odpowiada ona za 24 proc. przychodu Google z systemu AdWords.
Następne kategorie to:
- "loans" ("consolidate graduate student loans", "cheapest homeowner loans"); CPC - 44,28 USD; 12,8 proc.
- "mortgage" ("refinanced second mortgages", "remortgage with bad credit"); CPC - 47,12 USD; 9 proc.
- "attorney" ("personal injury attorney", "DUI defense attorney"); CPC - 47,07 USD; 3,6 proc.
- "credit" ("home equity line of credit", "bad credit home buyer"); CPC - 36,06 USD; 3,2 proc.
Pełne zestawienie prezentuje poniższa infografika:
WordStream szacuje, że 97 proc. swojego całkowitego przychodu Google czerpie z reklam na swoich stronach, a w ostatnim roku wpływy firmy z tego tytułu sięgnęły 32,2 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google AdWords - 20 najdroższych kategorii słów kluczowych