SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Polskapresse uruchomiła własną agencję informacyjną

W styczniu rozpoczęła działalność Agencja Informacyjna Polskapresse. Oferuje ona informacje regionalne i lokalne w postaci materiałów prasowych, fotograficznych oraz wideo, tworzonych przez dziennikarzy Grupy Polskapresse w całym kraju.

Wojciech RogacinWojciech Rogacin

Agencja Informacyjna Polskapresse została utworzona w ramach struktur wydawniczych Grup Polskapresse i Media Regionalne. Powstała na potrzeby wewnętrzne (w związku z jej powstanie media Polskapresse zrezygnowały z serwisu Polskiej Agencji Prasowej) oraz będzie świadczyć usługi klientom zewnętrznym.

W ramach agencji powstają teksty, zdjęcia i materiały wideo (kilkaset dziennie) tworzone przez dziennikarzy redakcji Grupy Polskapresse i Mediów Regionalnych z całej Polski, pracujących dla 20 dzienników regionalnych oraz prawie 200 tygodników lokalnych.

- Nasza Agencja jest unikalna, bo wykorzystuje potencjał dziennikarzy redakcji regionalnych i lokalnych, a na tych rynkach jesteśmy liderami - mówi Wojciech Rogacin, redaktor naczelny Agencji Informacyjnej Polskapresse, dotychczas zastępca naczelnego dziennika „Polska Metropolia Warszawska”. - Dzięki temu jesteśmy najbliżej ważnych spraw, które dzieją się w całej Polsce, a nie tylko na sejmowych korytarzach czy rządowych gabinetach - dodaje.

Na potrzeby agencji pracuje także zespół w Warszawie, który uzupełnia informacje regionalne i lokalne o newsy ogólnopolskie i światowe m.in. z tematów politycznych, społecznych, gospodarczych i sportowych. Zastępcą szefa agencji jest Adam Buła, sekretarz redakcji „Polski Metropolii Warszawskiej”.

Agencja oferuje również szeroki pakiet serwisów tematycznych i branżowych, m.in. Moto, Zdrowie, Kuchnia, Dom, Rolnictwo, oraz innych, tworzonych na zamówienie.

Od kilku lat agencję informacyjną posiada też Grupa TVN. Jednostka działająca pod nazwą TVN News and Services Agency skupia się jednak głównie na dystrybucji materiałów wideo.

Z kolei pod koniec listopada br. ruszyła agencji spółki Fratria, wydawcy „W Sieci”. Wystartowała ona w postaci wewnętrznej bazy zdjęć, która zmieni się w przyszłości w pełnowymiarową agencję informacyjną z fotografiami i tekstami (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Grupa Polskapresse uruchomiła własną agencję informacyjną

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iq
bez złośliwości: zobaczymy co zostanie z tego pomysłu za rok. za więcej treści lub ew. radę musieliby zapłacić. oops.
odpowiedź
User
gość
To niezwykle ciekawe - teraz Polskapresse widzi potencjał w swoich redakcjach regionalnych, a przy projekcie „Polska The Times” wszystko scentralizowali i przenieśli do Warszawy. O 5 lat za późno, ale i tak na pewno odtrąbią za chwilę sukces.
odpowiedź
User
obserwator
Dla przypomnienia - to już było w Polskapresse. Działał tam twór o chyba nawet identycznej nazwie, który w domyśle miał zastąpić PAP dla gazet grupy i nie tylko. To było jakoś przy starcie "super projektu" Polska. Padło to szybko, tak jak i szybko padnie ten twór. Nie mają nic do zaoferowania. Redakcje regionalne są okrojone do minimum i już dawno nie generują nic ciekawego.
odpowiedź