SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

HGTV ma 0,37 proc. udziału ogółem i 0,48 proc. w 16-49. „Jest zapotrzebowanie na tego typu kontent”

Po pierwszych trzech miesiącach nowy kanał HGTV Home & Garden ma średnio 0,37 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. - W Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu kontent - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN.

Od 7 stycznia do 9 kwietnia 2017 roku średni minutowy udział HGTV Home & Garden wśród wszystkich widzów wyniósł 0,37 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 uplasował się na poziomie 0,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Telewizję TVN.

Przynajmniej przez 10 sekund dziennie stację ogląda 1,15 mln widzów w 4+ i 508 tys. w 16-49. Z kolei zasięg skumulowany HGTV od pierwszego dnia nadawania do tej pory wyniósł odpowiednio 11,15 mln i 5,42 mln osób.

W pierwszym miesiącu nadawania (tj. w okresie od 7 do 31 stycznia) stacja miała 0,39 proc. udziału w 4+ i 0,54 proc. w 16-49. W lutym udziały się zmniejszyły do odpowiednio 0,36 proc. i 0,41 proc., by w następnych miesiącach rosnąć: w marcu do odpowiednio 0,37 proc. i 0,47 proc., a w kwietniu (do 9.04) - do 0,39 proc. i 0,52 proc.

Nowy kanał notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w całym 2016 roku stacja ta miała 0,09 proc. udziału w 4+ i 0,08 proc. w 16-49.

HGTV notuje zdecydowanie wyższe wyniki oglądalności od swojego głównego konkurenta, czyli Domo+. Stacja ta w okresie od 7 stycznia do 9 kwietnia miała 0,18 proc. udziału zarówno w 4+, jak i w 16-49.

- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników HGTV. Kanał miał bardzo mocny start i nadal utrzymuje wyniki na wysokim poziomie. HGTV to numer jeden wśród kanałów lifestylowych w USA. W Polsce też zbliżamy się już do ścisłej czołówki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN. - Okazało się, że w Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu kontent. Scripps Networks Interactive posiada bardzo dużą bibliotekę formatów, z której chętnie korzystamy. Nieustannie pracujemy też nad naszymi lokalnymi produkcjami - dodaje.

Najwyższe średnie dobowe udziały, wynoszące 0,63 proc. w 4+, kanał ten zanotował 26 marca br.

Z kolei 15 stycznia stacja osiągnęła rekordowy wynik w grupie komercyjnej 16-49 - 0,84 proc. udziału.

Największą widownię na antenie stacji od początku nadawania przyciągnął program „Domowe rewolucje”, który pokazany został 4 lutego o godz. 22.00. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 204 tys. osób (a przynajmniej przez 10 sekund śledziło go 352 tys. widzów), co przełożyło się na 1,55 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajęła inna emisja „Domowych rewolucji” (188 tys. widzów; 1,25 proc. udziału; 5 lutego o 17.00), a podium uzupełnia magazyn „Odlotowy ogród” (183 tys. widzów; 1,83 proc. udziału; emisja 23 marca o 12.05).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze: program „Musisz to mieć!” (170 tys. widzów; 1,11 proc. udziału; 15 stycznia o 18.00), a także kolejna emisja „Domowych rewolucji” (161 tys. widzów; 1,07 proc. udziału; ten sam dzień o 17.00).

Ogółem wśród 15 topowych pozycji, aż 8 miejsc przypadło „Domowym rewolucjom” Doroty Szelągowskiej.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na czele też znalazły się „Domowe rewolucje” (125 tys. tys. widzów; 2,14 proc. udziału; emisja 5 lutego).

- HGTV pozostaje blisko ludzi, nie pokazuje niedostępnych rzeczy. Czasem jako ciekawostkę zaprezentujemy np. lampę za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Chcemy jednak przekonywać naszych widzów, że domy i mieszkania można zmieniać bez posiadania dużych budżetów. Wystarczy trochę kreatywności i zapału - komentuje wyniki oglądalności stacji zastępca dyrektora programowego TVN.

HGTV Home & Garden to nowa lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Kanał poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie”, „Musisz to mieć” i „Tu jest pięknie”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (m.in.: „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (m.in.: „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).

Dołącz do dyskusji: HGTV ma 0,37 proc. udziału ogółem i 0,48 proc. w 16-49. „Jest zapotrzebowanie na tego typu kontent”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miki
Otwieram lodówkę a tam na pampersach morda Szelągowskiej.Brr....Litości!!!!!
0 0
odpowiedź
User
pavv
Czyli na 1800 gospodarstw domowych HGWTV ogląda jakieś 20 osób! Porażający wynik!
0 0
odpowiedź
User
Luc
Może i jest dużo Szelagowskiej ale wyniki pokazują że to jej programy są najchętniej oglądane na tym kanale, więc trudno się dziwić że szefostwo w nią inwestuje
0 0
odpowiedź