Huawei ma prawie 40 proc. polskiego rynku sprzedaży smartfonów, rośnie rozpoznawalność marki
W kwietniu tego roku Huawei miał prawie 36-procentowy udział w rynku, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych smartfonów oraz 34-procentowy pod względem ich wartości - pokazują badania GfK Polonia.
W skali miesiąca sprzedaż Huawei pod względem ilościowym wzrosła o 6,5 pkt. proc. - z poziomu 29,3 proc. w marcu do 35,8 proc. w kwietniu. W skali roku, wzrost wyniósł 13,5 p.proc., z 22,3 proc w roku 2017.
Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei wzrósł w kwietniu do 33,8 proc. z 24,4 proc. w marcu i z 20,4 proc. w kwietniu przed rokiem.
- Kwiecień potwierdził, że utrzymujemy wzrostowy trend. Nasza sprzedaż rośnie dzięki temu, że coraz więcej polskich konsumentów docenia innowacyjną technologię Huawei - powiedział Jefferson Zhang, country manager Huawei CBG Polska.
Przedstawiciele Huawei podczas spotkania z dziennikarzami pochwalili się także wzrostem wskaźników marketingowych, składających się na tzw. siłę marki. Dane opracował dla firmy instytut Ipsos. W okresie od stycznia 2016 roku do stycznia 2018, wskaźnik znajomości marki Huawei wzrósł o 16 punktów procentowych (z 56 do 72 proc.), o tyle samo co rozpoznawalność marki (z 22 do 38 proc.). W styczniu tego roku markę Huawei znało 87 proc. Polaków.
- Siła każdego produktu to oczywiście z jednej strony przewaga technologiczna. Ale z drugiej to coś, co jest nieoczywiste, emocjonalne, co nazywa się miłością do marki. Świadomość naszej marki kształtuje się na poziomie 87 procent. Jako marka rośniemy na wszystkich możliwych płaszczyznach - i jako marka, i jako biznes - mówiła na spotkaniu Dorota Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digital w Huawei CBG Polska.
Dane GfK pokazują wyniki sprzedaży bezpośrednio do końcowego klienta.
Huawei wyprzedza Samsunga
Huawei został nowym liderem sprzedaży w raporcie przygotowanym przez IDC Polska, który informuje o poziomie sprzedaży smartfonów do partnerów - czyli do sklepów i operatorów. Warto zaznaczyć, że opublikowane badania GfK i IDC Polska różnią się zarówno pod względem przyjętej metodologii, jak i uwzględnionego okresu pomiaru.
Dołącz do dyskusji: Huawei ma prawie 40 proc. polskiego rynku sprzedaży smartfonów, rośnie rozpoznawalność marki