IAB Europe zajmie się reklamą natywną, w grupie roboczej siedmioro Polaków
Siedmioro przedstawicieli polskiej branży marketingu online będzie współtworzyć nową grupę roboczą wewnątrz IAB Europe, która ma zająć się problemami reklamy natywnej. Chodzi o jasne wytyczenie ram biznesowych i legislacyjnych stojących przed tą formą komunikacji z klientami.
Nowy zespół powołany przez IAB Europe ma pomóc w rozwiązaniu problemów stojących przed podmiotami zaangażowanymi w tworzenie i emisję reklamy natywnej.
Według IAB Europe temat reklamy natywnej jest tym bardziej aktualny, że Komisja Europejska jest obecnie w trakcie prac nad uregulowaniem zasad rządzących tym kanałem komunikacji z klientami. Chodzi m.in. o aktualizację wytycznych Dyrektywy o Nieuczciwych Praktykach Handlowych, które mają zapobiegać wprowadzaniu w błąd użytkowników stykających się w internecie z reklamą natywną. O tym, że jest to problem może świadczyć np. fakt, że większość Amerykanów napotykając na artykuły sponsorowane i reklamę natywną myli je z redakcyjnymi materiałami pozbawionymi przekazu reklamowego (więcej na ten temat).
- Reklama natywna jest dynamicznie rozwijającą się formą komunikacji z klientem. Dlatego tak istotne jest wypracowanie i promowanie dobrych praktyk i standardów rynkowych, przy jednoczesnym zadbaniu, aby ten ważny kanał komunikacji nie został zbytnio lub niewłaściwie uregulowany - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
W składzie nowej grupy roboczej IAB Europe znaleźli się Artur Banach (netsprint.pl), Łukasz Ciechanek (netsprint.pl), Beata Cymerkiewicz (Gremi Businesss Communications), Anna Gumkowska (Agora), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Łukasz Szymański (Grupa WP) i Beata Tarnowska (Media Impact).
Dołącz do dyskusji: IAB Europe zajmie się reklamą natywną, w grupie roboczej siedmioro Polaków