SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

66 mln zł z reklam dla TVP przy transmisjach z mundialu, 15 mln zł przy meczu Polaków

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) w pierwszych sześciu dniach trwania imprezy wyniosły łącznie 65,73 mln zł. Mecz naszej reprezentacji z Senegalem zarobił 14,70 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 14 do 19 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 17 meczów piłkarskich mistrzostw świata, które odbywają się w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport. Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich dotychczasowych meczów, towarzyszących im studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 65,73 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 51,15 mln zł, generują reklamy pokazywane przy samych meczach. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 14,32 mln zł, a ceremonia otwarcia - 252 tys. zł.

Na reklamach najlepiej zarabiają mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała dotychczas 11 spotkań, z których wpływy reklamowe wyniosły 41,39 mln zł. 7 spotkań w TVP2 zarobiło 15,58 mln zł. Większość dotychczasowych meczów równolegle transmitował TVP Sport - wpływy z reklam emitowanych na tej stacji wyniosły 8,76 mln zł.

Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy wokół mundialu do tej pory wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 16,55 mln zł, co stanowi 25,18 proc. wszystkich wydatków.

Na drugim miejscu znalazły się leki i produkty zdrowotne (10,16 mln zł, 15,47 proc. udziału), a na trzecim - żywność (9,80 mln zł, 14,91 proc. udziału).

Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 6,13 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: Lidl (2,67 mln zł) oraz Media Expert (1,74 mln zł).

Cennikowe wpływy reklamowe z odbywającego się w zeszły wtorek przegranego meczu reprezentacji Polski z Senegalem wyniosły łącznie 14,70 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 11,52 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,19 mln zł).

W podziale na poszczególne stacje Jedynka zarobiła łącznie 12,36 mln zł, a TVP Sport - 2,34 mln zł.

Również i w tym ujęciu spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy - 4,51 mln zł - wydał sektor firm sprzedażowych, a spośród poszczególnych marek największe wydatki zanotował Lotos - było to 1,87 mln zł.

Nielsen: 11,1 mln widzów meczu Polska-Senegal w TVP1 i TVP Sport

Mecz reprezentacji Polski z Senegalem na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 11,13 mln widzów - był to do tej pory najchętniej oglądany mecz mundialu. Średnia widownia przegranego przez reprezentację Polski spotkania pokazanego w TVP1 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 68,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,53 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału.

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 14,15 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 3,76 mln w stacji sportowej. Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce w godz. 18.53-18.54 - wyniósł on 10,82 mln oglądających (udział stacji w tym momencie wynosił 69,72 proc.), a w TVP Sport - w godz. 18.39-18.40 - 2,1 mln oglądających (13,84 proc.; dane peaków udostępniła nam Telewizja Polska).

Łączna widownia pojedynków na obu antenach wyniosła 11,13 mln osób (78,14 proc., 82,45 proc. i 81,15 proc. udziału).

W niedzielę mecz Polska-Kolumbia

Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie są objęte monitoringiem oglądalności.

Reprezentacja Polski swoje kolejne mecze fazy pucharowej rozegra 24 czerwca o 20.00 (z Kolumbią) i 28 czerwca o 16.00 (z Japonią).

Dołącz do dyskusji: 66 mln zł z reklam dla TVP przy transmisjach z mundialu, 15 mln zł przy meczu Polaków

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
A ile TVP zapłaciła za prawa do transmisji??
0 0
odpowiedź
User
gość
całkiem łądnie zarabiają ale kupe kasy wywalili na prawa.

nie podali tego ile zaplacili
0 0
odpowiedź
User
seba
Tak z ciekawości jaki jest sens tak wielkiego reklamowania się LOTOSu skoro wiadomo, że za chwilę ORLENem się stanie.

Dwa lata temu Polsat zapłacił za prawa do transmisji Euro 2016 ok. 150 mln złotych. A Euro to impreza o wiele mniejsza, niż mundial.
0 0
odpowiedź