Ile widzów oglądało Mistrzostwa Europy w Barcelonie?
Zakończone w niedzielę Lekkoatletyczne Mistrzostwa Europy w Barcelonie przyciągnęły do TVP średnio ponad 2 mln widzów, zaś do Eurosportu blisko 150 tys. osób. Z reklam telewizja publiczna zarobiła 3 mln zł.
Transmisje na antenach TVP1 i TVP2 gromadziły średnio 1,97 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Age(16 - 49) | ||||
DATA | STACJA | AMR | SHR % | SHR % |
28-07-2010 | TVP1 | 2451341 | 17,61% | 15,54% |
28-07-2010 | TVP2 | 1106499 | 8,63% | 8,54% |
29-07-2010 | TVP1 | 2043651 | 15,57% | 14,02% |
29-07-2010 | TVP2 | 1288485 | 10,89% | 10,67% |
30-07-2010 | TVP1 | 2556545 | 20,42% | 17,77% |
30-07-2010 | TVP2 | 1159759 | 10,96% | 11,09% |
31-07-2010 | TVP1 | 1813380 | 16,56% | 11,56% |
31-07-2010 | TVP2 | 1479973 | 19,26% | 15,17% |
01-08-2010 | TVP1 | 2308507 | 18,15% | 15,72% |
01-08-2010 | TVP2 | 2768231 | 24,06% | 21,82% |
średnio | 1973632 | 16,84% | 14,81% |
Mistrzostwa w Jedynce i Dwójce chętnie śledzili mężczyźni, widzowie powyżej 45. roku życia. Niespełna 14 proc. stanowiły osoby z wykształceniem wyższym. Wpływy reklamowe wyniosły odpowiednio 2,07 mln (TVP1) oraz 878 tys. złotych (TVP2).
ME BARCELONA | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 56,01% | 116 |
Kobiety | 43,99% | 85 | |
Wiek | 4-9 | 1,24% | 21 |
10-15 | 3,07% | 44 | |
16 - 19 | 1,31% | 23 | |
20 - 24 | 4,14% | 51 | |
25 - 29 | 3,53% | 40 | |
30 - 34 | 6,13% | 75 | |
35 - 39 | 6,33% | 89 | |
40 - 44 | 4,87% | 76 | |
45 - 49 | 9,92% | 139 | |
50 - 54 | 11,60% | 141 | |
55 - 59 | 13,79% | 182 | |
60+ | 34,05% | 175 | |
Wlk. miasta | Wieś | 40,23% | 103 |
< 50 tys. | 27,16% | 113 | |
50-100 tys. | 6,98% | 82 | |
100-200 tys. | 6,56% | 82 | |
> 200 tys. | 19,08% | 94 | |
Zawód | Top management | 7,34% | 95 |
Pracownicy średniego szczebla | 14,24% | 98 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 23,55% | 116 | |
Emeryci | 40,08% | 161 | |
Inni | 14,79% | 45 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,92% | 109 |
Średnie | 32,20% | 109 | |
Wyższe | 13,56% | 119 | |
Inne | 4,31% | 33 |
Kanały tematyczne – TVP Sport oraz Eurosport podporządkowały imprezie niemal całą ramówkę. Średnia oglądalność imprezy na tych antenach ( łącznie z powtórkami) wyniosła odpowiednio 125 tys. i 146 tys. widzów. Wpływy reklamowe publicznej anteny wyniosły 39 tys. złotych.
Age(16 - 49) | ||||
DATA | STACJA | AMR | SHR % | SHR % |
28.07-01.08 | TVP SPORT | 125112 | 1,62% | 1,38% |
28.07-01.08 | EUROSPORT | 145841 | 2,03% | 1,75% |
Podczas Mistrzostw Europy nasza reprezentacja zdobyła dziewięć medali, w tym dwa złote, dwa srebrne i pięć brązowych. Zapewniło to Polsce ósme miejsce w klasyfikacji medalowej.
Dołącz do dyskusji: Ile widzów oglądało Mistrzostwa Europy w Barcelonie?
nawet ubiegłoroczne MŚ w Berlinie miały słabszą widownię, poza tym dobrze wypadły tvp sport i eurosport