Producent "Googleboxa" obciął koszty o 17 proc. Zysk jak przed rokiem
Firma Well Well Productions, realizująca dla stacji TTV takie programy, jak „Gogglebox”, „Damy i wieśniaczki” czy "Pałacowe love" w ub.r. przy 8,29 mln zł przychodów zanotowała 244,3 tys. zł zysku netto.
W ubiegłym roku TTV pokazało szesnasty i siedemnasty sezon „Gogglebox. Przed telewizorem”. Szesnastą edycję programu, wiosną oglądało średnio 463 tys. osób, co przełożyło się na 4,79 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 8,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Z kolei szósty sezon „Dam i wieśniaczek” można było oglądać premierowo jesienią ubiegłego roku.
Well Well Productions w 2022 r. pracowało też nad kostiumowym reality-show „Pałacowe love”, które na antenę TTV trafiło z początkiem lutego ubiegłego roku. Natomiast od 2020 roku firma realizuje program „MądrzeJEMY z Katarzyną Bosacką” na zlecenie Carrefour Polska. Cykl można oglądać m.in. w TTV i na Playerze, trzeci sezon ruszył w marcu ub.r.
Mniejsze przychody i cięcia kosztów
Jaki wpływ miały te projekty na wyniki finansowe Well Well Productions? W 2022 r. firma zanotowała 8,29 mln zł przychodów, a jej koszty operacyjne sięgnęły 7,98 mln zł. To oznacza, że wpływy spółki spadły o 16,7 proc., a koszty operacyjne o 17,4 proc. w stosunku do 2021 r.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W ubiegłym roku firma przeznaczyła 3,6 mln zł na usługi obce, a 3,8 mln zł na wynagrodzenia. W efekcie osiągnęła 311,6 tys. zł zysku sprzedażowego, 306,3 tys. zł zysku brutto i - po zapłaceniu 62 tys. zł podatku dochodowego - 244,3 tys. zł zysku netto.
Well Well Productions zostało założone pod koniec 2020 r., 100 proc. udziałów spółki ma Magdalena Piekutowska-Muciek.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Flagowe programy Well Well Production
Widzowie „Gogglebox. Przed telewizorem” śledzą reakcje bohaterów programu podczas oglądania przez nich wybranych audycji telewizyjnych. W reality-show pojawiają się małżeństwa, rodzice z dziećmi, przyjaciele czy ludzie żyjącym w nieformalnych związkach. Każdy odcinek poświęcony jest telewizyjnym programom z poprzedniego tygodnia.
„Damy i wieśniaczki PL” to seria, w której kobiety z różnych światów na trzy dni zamieniają się rolami. Program ma pokazać, jak przyzwyczajone do wysokiego poziomu życia kobiety poradzą sobie na co dzień w biedzie i w trudnych warunkach na wsi oraz jak wiążące do tej pory trudno koniec z końcem kobiety z prowincji odnajdą się w świecie luksusu i wielkich pieniędzy.
„MądrzeJEMY” to projekt, w którym uczestnicy pod okiem Katarzyny Bosackiej podejmują próbę zmiany swoich dotychczasowych przyzwyczajeń kulinarnych.
Z kolei „Pałacowe love” to kostiumowy reality show, w którym sześć młodych par z dala od cyfrowej rzeczywistości uczy się tworzyć prawdziwe relacje. - Na 4 tygodnie ich domem staje się pałac w Walewicach. To właśnie tam cofamy czas o 200 lat, by uczestnicy, odcięci od pokus współczesnego świata, skupili się na wzmocnieniu swoich relacji - czytamy w opisie programu. Na koniec programu odbywa się głosowanie, podczas którego uczestnicy, opiekunowie i mentorzy wybiorą tzw. idealną parę. To właśnie ona otrzymuje nagrodę - latyfundia.
Dołącz do dyskusji: Producent "Googleboxa" obciął koszty o 17 proc. Zysk jak przed rokiem