Instagram walczy z dezinformacją. Będzie ukrywał posty uznane przez ekspertów za fake newsy
Instagram zapowiedział że wprowadza mechanizm ograniczania widoczności postów uznanych przez organizacje typu fact-checkers za dezinformacje. Materiały zawierające fake newsy nie będą też dostępne w publicznej sekcji Instagrama, między innymi na platformie Explore.
Należący do Facebooka Instagram ma obecnie na całym świecie ponad miliard użytkowników i podobnie jak inne media społecznościowe boryka się z coraz poważniejszym wykorzystywaniem tej platformy do szerzenia dezinformacji, m.in. za pomocą materiałów graficznych.
W grudniu ub.r. Instagram zapowiedział, że wkracza w nowy etap walki z fake newsami. Treści zawierające dezinformacje wykryte przez organizacje typu fact-checkers zyskały odpowiednie oznaczenia ostrzegające przed tym, że stanowią fake newsy.
Fake newsy niewidoczne
Teraz Instagram poinformował, że zaostrza swoją walkę z treściami zawierającymi dezinformacje. Dotychczas materiały oflagowane jako fake newsy były w serwisie nadal dobrze widoczne, m.in. na kontach użytkowników.
Teraz nowy mechanizm ma sprawić, że treści zidentyfikowane przez organizacje fact-checkers staną się o wiele mniej widoczne na Instagramie, nie będą się też pojawiały w dostępnych ogólnie sekcjach, takich jak choćby platforma Explore.
Preferowane oficjalne źródła o koronawirusie
Zapowiadając nowy sposób walki z fake newsami Instagram ogłosił także, że w trosce o bezpieczeństwo użytkowników zastosuje nowy system związany z informacjami o koronawirusie.
Serwis będzie prezentował w głównym oknie oraz w wynikach wyszukiwania jedynie te informacje związane z koronawirusem, które będą pochodziły z oficjalnych i sprawdzonych źródeł, takich jak np. Światowa Organizacja Zdrowia. Treści dotyczące pandemii pochodzące z innych kont mają być mniej widoczne lub w ogóle niedostępne dla użytkowników.
Zapowiadając nowe sposoby walki z fake newsami Instagram obiecał także wprowadzenie do aplikacji nowej funkcji o nazwie Co-Watching która pozwala użytkownikom na wspólne oglądanie postów za pośrednictwem grupowych czatów wideo. Użytkownicy Instagrama dzięki tej opcji będą mogli oglądać posty, które ostatnio zapisali lub polubili podczas rozmowy z przyjaciółmi.
W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook, właściciel Instagrama osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Dołącz do dyskusji: Instagram walczy z dezinformacją. Będzie ukrywał posty uznane przez ekspertów za fake newsy