Internauci wolą informacje w formie tradycyjnych artykułów niż wideo
Internauci preferują konsumowanie artykułów w tradycyjnej postaci, poprzez ich czytanie, a nie coraz powszechniejsze newsy w postaci materiałów wideo online.
Internauci wcale nie oczekują, że będą otrzymywać newsy w formie wideo. Badanie przeprowadzone w 26 krajach przez Reuters Institute for the Study of Journalism at the University of Oxford oraz YouGov wykazało, że tradycyjne artykuły cały czas są najpopularniejszym newsowym formatem. Niemal 6 na 10 użytkowników internetu stwierdziło, że w ciągu ostatniego tygodnia czytało artykuł.
Dla porównania, tylko co czwarty badany (24 proc.) w ostatnich siedmiu dniach oglądał newsy jako wideo online, a jedynie 5 proc. stwierdziło, że w większości przypadków ogląda, a nie czyta newsy.
Jednocześnie spośród aktywnych użytkowników serwisów social media, 36 proc. oglądało newsy wideo w sieci w ostatnim tygodniu, co oznacza że w ich przypadku prawdopodobieństwo konsumowania newsów w ten sposób jest o 50 proc. większe niż dla ogółu populacji. W przypadku użytkowników Facebooka odsetek oglądających newsy wideo online w ostatnich siedmiu dniach sięgnął 27 proc.
A dlaczego internauci nie oglądają newsów wideo w sieci? W grupie 3/4 badanych, którzy tego nie robią, najpowszechniejsze jest przekonanie o tym, że materiały newsowe w formie wideo nie są tak wygodne i szybkie w odbiorze jak w formie tradycyjnej. Respondenci wskazywali tutaj także na reklamy, zbyt długi czas ładowania się wideo, czy też koszty występujące w przypadku dostępu mobilnego.
Rok wcześniej (w lutym 2015 r.) badanie Reuters Institute wykazało, że ok. 2/3 internautów z USA konsumuje więcej cyfrowych treści newsowych w formie tekstowej niż jako treści wideo, podczas gdy więcej newsów wideo ogląda tylko 14 proc.
Z kolei z badania USC Annenberg School Center for the Digital Future wynika, że w 2014 r. 40 proc. użytkowników internetu z USA oglądało newsowe klipy wideo w sieci, w porównaniu do 50 proc. w 2012 r. Także w 2014 r. 37 proc. użytkowników smartfonów z USA oglądało tego typu materiały na ekranach swoich urządzeń mobilnych, czyli tyle samo co rok wcześniej.
Tymczasem reklamodawcy liczą na wzrost oglądalności cyfrowych treści wideo. 61 proc. z nich, uczestniczących w badaniu przeprowadzonym w lutym 2016 r. przez Forrester Consulting dla Videology, wyraziło przekonanie, że konsumenci znacząco lub przynajmniej trochę zwiększą ilość czasu przeznaczanego na oglądanie newsów, informacji sportowych i innych krótkich klipów online.
Dołącz do dyskusji: Internauci wolą informacje w formie tradycyjnych artykułów niż wideo
Ciekawe kiedy wreszcie będzie to zrozumiane przez właścicieli serwisów.
Tak wiem, z czegoś się muszą utrzymywać, ale to nie powód by z artykułu robić jeden wielki banner reklamowy. Może ograniczcie te wielkie wypłaty i premie dla zarządów i przypupasów prezesów, dajcie kasę dla dziennikarzy, którzy piszą artykuły, piszcie ich więcej, z mniejszą ilością reklam za większą cenę. Dobra jakość materiałów przyciągnie widzów, a reklamodawca będzie w stanie zapłacić więcej jak zobaczy ilość wyświetleń i zasięg dzienny.
Skończcie z tymi 70% zniżkami dla reklamodawców - dajcie taką cenę jaka rzeczywiście powinna być za reklamę i nie róbcie z ludzi idiotów. Wtedy wróżę temu sukces :)
rzekłem.
Poza tym dzisiaj często internet przegląda się na tabletach, smartfonach, a internet mobilny ma miesięczne limity transferu. Nie zamierzam tracić te limity na filmiki.