SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interpublic Group ma warte 200-300 mln USD udziały w Facebooku

Holding reklamowy Interpublic Group ujawnił, że posiada niewielkie udziały w portalu społecznościowym Facebook. Ich wartość może obecnie sięgać nawet 300 milionów dolarów.

"Financial Times" podaje, że Interpublic Group, do którego należą takie agencje jak McCann Erickson, Lowe i Drafttcb, w 2006 roku zapłacił 5 milionów dolarów za udziały w Facebooku, który wówczas dopiero rozpoczynał marsz w górę i był popularny głównie wśród studentów.

W zależności od wyceny i faktycznej wielkości tych udziałów, a według gazety powołującej się na osoby zbliżone do holdingu jest to nieco poniżej 0,5 proc., ich wartość wynosi obecnie od 200 do 300 milionów dolarów.

Gdy Interpublic inwestował w społecznościowy serwis, jego wartość szacowano na 1-2 miliardy dolarów. Rok później, po 240 milionach dolarów inwestycji Microsoftu, wycena Facebooka skoczyła do 15 miliardów dolarów. Z kolei w styczniu tego roku, gdy w ramach rundy finansowania Facebook zebrał od Goldman Sachs i Digital Sky Technologies w sumie 1,5 miliarda dolarów, wartość portalu szacowano na 50 miliardów dolarów

"Financial Times" wylicza, że na podstawie styczniowej wyceny udziały Interpublic w wielkości 0,4 proc. byłyby warte 200 milionów dolarów. Jednocześnie gazeta podkreśla, że w ostatnich tygodniach akcje portalu na rynku wtórnym osiągają takie ceny, że jego wartość szacuje się nawet na 85 miliardów dolarów.

Dołącz do dyskusji: Interpublic Group ma warte 200-300 mln USD udziały w Facebooku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl