Jak marki powinny promować się na Twitterze pokoleniu Z
Generacja Z lubi rozmawiać, a marki... nie - czyli jak marki powinny funkcjonować na Twitterze, by skutecznie docierać do pokolenia urodzonych po 1995 roku i zyskać ich przyjaźń? Wnioski z analizy przeprowadzonej przez agencję Fenomem opisuje Daniel Biegaj.
W naszym niedawnym projekcie podjęliśmy się realizacji ambitnego badania - prześledziliśmy tysiące tweettów, hasztagów, aktywności userów i postaw followersów, by przeanalizować je i zidentyfikować potencjał marketingowy pokolenia Z na polskim Twitterze.
Prezentujemy postawy dzisiejszych nastolatków wobec marek, ich charakter i specyfikę jako wskazówki dla marketerów, jak powinni podejść do komunikacji z pokoleniem Z w ich świecie na Twitterze, by zyskać w nich własnych „followersów“.
Twitter w Polsce to już także niezwykle wyrazista, dynamicznie rosnąca grupa nastolatków, którzy funkcjonują na Twitterze szczerze, odważnie, żywiołowo, bezpośrednio i bezkompromisowo, nie uznają ściemy czy zachowań na pokaz, wypowiadają się na tematy zarówno poważne, jak i rozrywkowe, bardzo serio angażując się szczególnie w sprawy dotyczące ich idoli. Z analizy wpisów generacji Z na polskim Twitterze jednoznacznie wynika, że jej przedstawiciele tworzą w serwisie społeczność, którą uważają za wyjątkową.
Analizując wpisy na polskim Twitterze zaobserwowaliśmy, że marki w Polsce najwyraźniej nie rozpoznały jeszcze potencjału komunikacyjnego tego serwisu w targecie nastolatków. Niewiele marek ma aktywne profile i pomysł na budowanie społeczności. Jak zatem mogą zaistnieć w komunikacji z GenZ na Twitterze?
W serwisie nie widać silnie zaznaczonego konsumeryzmu i epatowania markami, choć Użytkownicy mają rzecz jasna swoje ulubione brandy i produkty. Omawiają ich zalety i wady, wyrażają chęć posiadania, radość z zakupu, dzielą się informacjami na temat cech poszczególnych produktów, ich cen i dostępności, a potencjalny chłopak oceniany jest po tym, czy nosi vansy czy conversy, ale robią to w charakterystyczny sposób, inny niż na przykład użytkownicy Facebooka.
1 2
Dołącz do dyskusji: Jak marki powinny promować się na Twitterze pokoleniu Z