CD Projekt: „Wiedźmin 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S w czwartym kwartale
Firma CD Projekt poinformowała, że jej gra „Wiedźmin 3: Dziki gon” w wersjach na konsole Play Station 5 i Xbox Series X|S pojawi się w czwartym kwartale br.
Wcześniej CD Projekt zapowiadał premierę wersji „Wiedźmin 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S na drugi kwartał br. W połowie kwietnia br. poinformował, że gra pojawi się później, uzasadnił, że trwają jeszcze prace.
CD Projekt dodał, że decyzję o kontynuacji produkcji „Wiedźmina 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji podjął w oparciu o wewnętrzny team deweloperski, a decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tego tytułu.
CD Projekt szykuje kolejną grę z serii „Wiedźmin”
W drugiej połowie marca CD Projekt Red, spółka zależna CD Projekt zajmująca się produkcją gier, potwierdziło, że pracuje nad kolejną odsłoną serii gier „Wiedźmin”. Równocześnie CD Projekt poinformował, że podpisał z Epic Games International umowę licencyjną i partnerską. Kontrakt określa zasady korzystania z silnika do gier Unreal Engine oraz współpracy stron celem rozwijania i ulepszania silnika, aby dostosować go do potrzeb tworzenia gier z otwartym światem.
Z komunikatu wynikało, że CD Projekt ma prawo tworzenia i wydawania gier opartych na silniku Unreal Engine 4, 5 oraz jego kolejnych wersji.
Umowa została zawarta na okres 15 lat z możliwością jej dalszego przedłużania i nie ogranicza liczby gier tworzonych z wykorzystaniem silnika. Przewiduje także wsparcie techniczne ze strony Epic dla tytułów wydawanych przez spółkę.
- Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 - transformacji, którą obecnie przechodzi studio - jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy - opisuje Paweł Zawodny, chief technology officer w CD Projekt Red.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki - dodaje.
CD Projekt sprzedał ponad 40 mln egz. gier „Wiedźmin”
Wiosną ub.r. CD Projekt podał, że dotychczas sprzedano ponad 40 mln kopii wszystkich gier z serii „Wiedźmin”, z czego przeszło połowę zapewnił wydany w maju 2015 roku „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.
„Wiedźmin 3" stał się globalnym hitem, przekładając się na rekordowe wyniki finansowe CD Projekt: w 2015 roku firma zanotowała 798,01 mln zł przychodów i 342,43 mln zł zysku netto, wobec 160,29 mln zł wpływów i 4,68 mln zł zysku rok wcześniej.
Wyniki z 2015 roku CD Projekt przebił dopiero w 2020 roku (2,14 mld zł wpływów i 1,15 mln zł zysku netto), głównie dzięki przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077” wprowadzonej na rynek w grudniu 2020 roku (tylko w czwartym kwartale firma miała 1,67 mld zł wpływów i 984,19 mln zł zysku).
Liczne błędy w „Cyberpunk 2077”, zwłaszcza w wersjach na konsole (grę krótko po premierze na sześć miesięcy wycofano z PlayStation Store) skutkowały gorszymi od prognoz wynikami CD Projekt w ub.r.: w trzech kwartałach firma zanotowała 615,11 mln zł przychodów i 121,39 mln zł zysku netto. W lutym br. CD Projekt zaoferował „Cyberpunk 2077” w wersjach na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz udostępnił nowy pakiet poprawek do niej - patch 1.5.
Popularność „Wiedźmina 3” odżywała w ostatnich latach w związku z premierami dwóch sezonów serialu Neflixa opartego, tak jak seria gier, na sadze wiedźmińskiej Andrzeja Sapkowskiego. Pierwsza odsłona serialu pojawiła się na platformie w grudniu 2019 roku, a druga w grudniu ub.r.
CD Projekt z serią przejęć i dywidendą
W lipcu ub.r. CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes, studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.
Z kolei w październiku CD Projekt przejął 60 proc. akcji amerykańskiej spółki deweloperskiej The Molasses Flood, znanej z gier survivalowych "The Flame in the Flood" oraz "Drake Hollow".
Na początku czerwca ub.r. CD Projekt wypłacił 503,69 mln zł dywidendy z zysku w 2020 roku, po 5 zł na akcję. Miesiąc później CD Projekt podpisał umowę nabycia Digital Scapes - studia deweloperskiego z siedzibą w Vancouver. List intencyjny w tej sprawie zawarto w marcu.
W ub.r. grupa CD Projekt zanotowała spadek przychodów z 2,14 mld zł do 888,2 mln zł i zysku netto z 1,15 mld zł do 208,9 mln zł.
Z początkiem lutego do zarządu CD Projekt zostali powołani Paweł Zawodny i Jeremiah Cohn. Obaj pracują w niej od kilku lat na stanowiskach dyrektorskich.
Dołącz do dyskusji: CD Projekt: „Wiedźmin 3” na Play Station 5 i Xbox Series X|S w czwartym kwartale
To ciekawe. Ale tak naprawdę to został zapowiedziany niecałe dwa lata temu.