SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jaki tak naprawdę jest pomysł na dalszy rozwój połączonych wydawnictw

Z punktu widzenia czytelnika to dobra sytuacja. Tytuły G+J w nowym wydawnictwie dostaną szansę na rozwój. W ostatnim czasie G+J "zastygł" ze swoja działalnością w oczekiwaniu na kupca. Działania w dużej mierze ograniczały się do cięcia kosztów i administrowania tytułami.

Natomiast z punktu widzenia Burdy słowa Fabrizio D’Angelo, CEO Burda International trzeba czytać tak "Ta transakcja jasno określa strategię wydawnictwa. Burda inwestuje w magazyny bo to także stwarza warunki do dalszych inwestycji w media elektroniczne". Moim zdaniem tam nikt nie oczekuje doraźnych zysków, gdyż tych zysków przez ostatnie trzy lata nie było. Decyzja będzie miała skutki długofalowe, celuje w media elektroniczne i rozwój marek prasowych za pomocą nowych technologii.

Trzeba jednak pamiętać, że Burda przejmuje również kłopotliwy biznes książkowy i kilka serwisów internetowych nie dających szans na bycie poważnym graczem na rynku internetowym.

Większa koncentracja tytułów w jednym ręku to mniejsza konkurencja na rynku. Nie przeceniał bym jednak tego. Większe znaczenie ma to, że Burda stała się dużo silniejszym podmiotem na rynku reklamy. Z portfolio 30 tytułów w tym kilku naprawdę pożądanych przez reklamodawców, można twardziej negocjować.

Najciekawsze jest to jaki tak naprawdę jest pomysł na dalszy rozwój połączonych wydawnictw. Złośliwi powiedzą, że z dwóch słabych nie powstanie jeden silny. Jeżeli jednak stoi za tym konkretna strategia uwzględniająca rozwój za pomocą nowych technologii to takiemu przedsięwzięciu można tylko kibicować. Jak do tej pory rodzimym twórcom kontentu nie udało się wypracować modelu jego sprzedaży za pomocą nowych technologii. Ułuda jaką dają zbiorowe systemy "zamykania" treści powoduje tylko stratę kolejnych lat w dochodzeniu do właściwych rozwiązań.

Podsumowując: śmiała decyzja, na pewno stoi za tym szersza strategia (cyfrowa również) na lata, czytelnicy raczej zyskają (Burda zainwestuje w tytuły).


Jerzy Szulwic, członek rady nadzorczej AWR „Wprost”, były prezes Wydawnictwa Zwierciadło

Dołącz do dyskusji: Jaki tak naprawdę jest pomysł na dalszy rozwój połączonych wydawnictw

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
strata...
Największą stratą był chyba projekt CARS. Prawda? ;)
odpowiedź