Kanały BBC znów w Cyfrowym Polsacie. Trafią też do Polsat Media
Cztery kanały tematyczne BBC Worldwide jeszcze w tym miesiącu, po niemal dwóch latach nieobecności, wrócą do oferty Cyfrowego Polsatu. Umowa między firmami zakłada też, że Polsat Media od stycznia 2013 roku zajmie się sprzedażą reklam w tych kanałach.
Cyfrowy Polsat jeszcze w listopadzie br. dołączy do jednego ze swoich pakietów (na razie nie podaje którego) stacje BBC Entertainment, BBC Knowledge, BBC Lifestyle i CBeebies. Kanały te były już dostępne na tej platformie na wyłączność od startu w Polsce w grudniu 2007 roku do końca stycznia 2011 roku. Cyfrowy Polsat nie przedłużył umowy z BBC Worldwide tłumacząc, że cena, która nadawca wtedy zaproponował, była „zbyt wysoka w stosunku do jakości kanałów, mierzonej wskaźnikami oglądalności” (więcej na ten temat).
Po niemal dwóch latach obu spółkom udało się wynegocjować nowy kontrakt. - Cieszę się z każdej nowej możliwości wzbogacenia naszej oferty programowej i zaproponowania abonentom atrakcyjnych treści telewizyjnych. Cztery kanały tematyczne produkcji BBC będą towarzyszyły stacji BBC HD, do której nasi abonenci mają dostęp od lutego tego roku - mówi teraz Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
Obecna współpraca między BBC Worldwide i Cyfrowym Polsatem nie dotyczy tylko samej dystrybucji, ale obejmuje także sprzedaż reklam. Cztery kanały BBC od stycznia 2013 będą obsługiwane przez Polsat Media, znikając z oferty brokera kanałów tematycznych Atmedia.
- Zespół AtMedia odegrał kluczową rolę w tworzeniu stabilnej pozycji, jaką na polskim rynku posiada BBC Worldwide. Mając na uwadze rozwój firmy, ważnym jest aby móc od czasu do czasu ocenić i rozważyć inne, dostępne możliwości i oferty handlowe - komentuje decyzję nadawcy Ian McDonough, SVP and General Manager EMEA w BBC Worldwide.
- Poszerzenie naszego portfolio o kanały tak renomowanego nadawcy, jakim jest BBC znacząco wzmocni ofertę Polsat Media w segmencie kanałów tematycznych. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli jeszcze precyzyjniej planować swoje kampanie reklamowe realizowane za naszym pośrednictwem - mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media.
Biuro reklamy Telewizji Polsat po dołączeniu czterech kanałów BBC będzie mieć w ofercie w sumie 20 stacji, w tym aż 9 kanałów nienależących bezpośrednio do Polsatu. Poza stacjami BBC są to takie kanały jak Superstacja, TV4, TV6, ATM Rozrywka i History.
Cyfrowy Polsat to największa platforma cyfrowa w Polsce. Na koniec czerwca br. miała 3,5 mln abonentów.
Dołącz do dyskusji: Kanały BBC znów w Cyfrowym Polsacie. Trafią też do Polsat Media