Kancelaria premiera szuka agencji do kampanii o przemocy seksualnej wobec kobiet
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów planuje ogólnopolską kampanię dotyczącą niedopuszczalności przemocy seksualnej wobec kobiet. Działania będą prowadzone w radiu i w internecie.
KPRM sonduje rynek i zaprasza agencje do składania ofert na przygotowanie i realizację tej kampanii. Na obecnym etapie chce poznać przede wszystkim ofertę rynkową i poznać koszty przeprowadzenia takich działań - na podstawie tych informacji określi budżet, jaki przeznaczy na ich przeprowadzenie. Agencję do realizacji zaplanowanych działań KPRM wybierze w przetargu, który ogłosi później.
Celem planowanej kampanii jest stworzenie przekazu podkreślającego niedopuszczalność przemocy seksualnej wobec kobiet oraz obalenie nieprawdziwych i szkodliwych mitów i stereotypów dotyczących przemocy seksualnej. Kampania ma pokazać, że przemoc seksualna dotyczy głównie kobiet, jest zjawiskiem nagannym oraz jest przestępstwem (również w sytuacji, kiedy taką przemoc stosuje mąż lub partner wobec żony lub partnerki w formalnym lub nieformalnym związku).
Zaplanowane działania będą skierowane przede wszystkim do mężczyzn, wśród których znajdują się ewentualni sprawcy przemocy seksualnej. Z kampanii ma jasno wynikać, że to sprawca odpowiada za gwałt, a zachowanie ofiary nie miało tu żadnego znaczenia.
Dodatkowo kampania ma zainicjować społeczną debatę i dyskusję na temat zjawiska przemocy seksualnej - spowodować cykl publikacji prasowych i innych materiałów dziennikarskich w mediach na temat kampanii i zjawiska przemocy seksualnej wobec kobiet.
Wybrana przez KPRM agencja zajmie się opracowaniem i realizacją koncepcji działań komunikacyjnych z uwzględnieniem radia i internetu (także jej kreacją), opracowaniem media planu, doborem mediów i narzędzi, zakupem czasu antenowego i powierzchni reklamowej w internecie.
Termin realizacji kampanii na obecnym etapie nie został podany.
Dołącz do dyskusji: Kancelaria premiera szuka agencji do kampanii o przemocy seksualnej wobec kobiet