SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Katarzyna Kieli na czele TVN Discovery Polska. "Duże znaczenie polskiego rynku dla amerykańskiej Grupy"

W czwartek oficjalnie ogłoszono odejście Piotra Koryckiego ze stanowiska prezesa TVN Discovery Polska, zastąpi go Katarzyna Kieli. - Przejęcie sterów polskiego nadawcy bezpośrednio przez Kieli świadczy o dużym znaczeniu polskiego rynku dla amerykańskiej grupy mediowej, przy okazji tworząc naturalny, dodatkowy bufor przed niewczesnymi zapędami lokalnych polityków w kwestii tzw. “repolonizacji” - uważa Marek Sowa, ekspert rynku mediów.

Katarzyna Kieli Katarzyna Kieli

Spółka podała, że w związku ze zmianami organizacyjnymi z Discovery odejdzie kilku szefów dotychczasowych regionów m.in. będzie to także Piotr Korycki, prezes TVN. Z kolei zastąpi go Katarzyna Kieli - prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.

- Pozostawiam firmę w doskonałej formie. W 2020 roku TVN osiągnął rekordowe udziały rynkowe, jest w dobrej kondycji finansowej, sprawnie przeszedł przez trudne chwile związane z pandemią i jest przygotowany do poradzenia sobie z wyzwaniami jakie niesie przyszłość. Dołączyłem do firmy, gdy była prywatną spółką posiadającą dwa kanały telewizyjne, a teraz jest największą grupą multimedialną Centralnej Europy. Jestem dumny z całego zespołu TVN i szczęśliwy, że przez 17 lat mogłem dzielić z nim trudne i radosne chwile. Zawsze pozostanę widzem i fanem TVN - zapewnia Korycki.

- Piotr miał bardzo duży wkład w sukces TVN. Przeprowadził proces akwizycji TVN przez Discovery, nadzorował późniejszą integrację firm i przewodził cyfrowej transformacji, w ramach której nastąpiły tak ważne wydarzenia jak rozwój Playera oraz uruchomienie aplikacji TVN24 GO, wiodącej newsowej platformy video w Polsce. Chciałabym mu bardzo podziękować za jego wkład i zaangażowanie i życzyć wielu sukcesów w przyszłości - dodaje Katarzyna Kieli.

Jak informuje Katarzyna Issat, szefowa ds. komunikacji korporacyjnej TVN Discovery Polska, funkcja prezesa TVN pozostanie nieobsadzona. Operacje w Polsce w ramach swojego obecnego stanowiska będzie nadzorowała Kieli.

Od września br. Discovery wprowadza także nową strukturę organizacyjną w regionie EMEA obejmującym 140 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Koncern podkreśla, że restrukturyzacja ma na celu wprowadzenie prostszej i bardziej efektywnej struktury, która umożliwi szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby widzów, zwłaszcza na dynamicznie rozwijającym się rynku VOD.

Discovery zapewniło, że konsolidacja w ramach makroregionów umożliwi znacznie sprawniejszy przepływ informacji w regionie EMEA. Połączone zostaną między innymi regiony Wielkiej Brytanii i Skandynawii, kraje niemieckojęzyczne będą zarządzane łącznie z krajami Beneluxu, a Francja łącznie z Hiszpanią i Portugalią. Utworzone zostanie nowe stanowisko, które połączy kierowanie zespołem kanałów pan-europejskich z zarządzaniem rynkami Europy Centralnej, Rosją, Bliskim Wschodem i Afryką. Polska będzie zarządzana jako niezależny rynek.

"Podkreślenie dużego znaczenia polskiego rynku"

Małgorzata Węgierek, szefowa Havas Media Group w komentarzu dla portalu Wirtualnemedia.pl zaznacza, że  „ta zmiana wydaje się być naturalną konsekwencją zakupu TVN przez Discovery”.

- Biorąc pod uwagę bardzo mocną pozycję Kasi Kieli w strukturach Discovery, nie jest to dla mnie żadne zaskoczenie. Discovery od początku zarządzało i wprowadzało zmiany w firmie ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie, a decyzja ta – zgodnie z założeniem – z pewnością przełoży się na większą efektywność na tym mocno konkurencyjnym i dynamicznym rynku. Czy wiązać się będą z tym zmiany programowe na antenie? Czy zobaczymy więcej formatów Discovery? Tego na razie nie wiemy, ale obserwując strategię i obecne działania amerykańskiego nadawcy, należy zadać pytanie również o przyszłość programową TVN - stwierdza Małgorzata Węgierek.

Marek Sowa, ekspert rynku mediów, były prezes UPC Polska i Agory, obecnie związany m.in. z Golf Channel Polska stwierdza natomiast, że odejście prezesa Koryckiego z TVN „wydaje się być częścią szerszych zmian organizacyjnych w grupie Discovery”.

- W tym samym czasie likwidowane są inne stanowiska w regionie  EMEA, niektóre kraje przestaną być zarządzane indywidualnie. Przejęcie sterów polskiego nadawcy bezpośrednio przez Katarzynę Kieli świadczy o dużym znaczeniu polskiego rynku dla amerykańskiej grupy mediowej, przy okazji tworząc naturalny, dodatkowy bufor przed niewczesnymi zapędami lokalnych polityków w kwestii tzw. “repolonizacji”. Amerykańska administracja wysłała ostatnio kilka wyraźnych sygnałów w stronę rządu PiS. Ambasador Mosbacher nie pozostawiła żadnych wątpliwości, że amerykańskie interesy w Polsce będą dobrze chronione, a kwestia wolności/różnorodności mediów nie jest obojętna również dla obecnego lokatora Białego Domu - ocenia Sowa.

Korycki w TVN przez 17 lat

Piotr Korycki rozpoczął pracę w TVN w 2003 roku jako zastępca dyrektora finansowego. W 2009 objął funkcję dyrektora finansowego, a w 2012 roku dołączył do zarządu spółki. Prezesem został w maju 2018 roku, kiedy po przejęciu Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela TVN, przez Discovery powołano wspólne władze TVN i Discovery w Polsce.

W zespole zarządzającym TVN i Discovery oprócz Koryckiego znaleźli się m.in. Edward Miszczak, Adam Pieczyński, Piotr Tyborowicz, Dorota Żurkowska-Bytner i Maciej Maciejowski. Pieczyński, który był szefem pionu informacji TVN, pożegnał się z firmą pod koniec ub.r.

W drugim kwartale br. Discovery zanotował spadek przychodów o 12 proc. do 2,54 mld dolarów oraz zysku netto z 947 do 271 mln dolarów. Dużo mocniej zmalały wpływy koncernu poza USA, przychody reklamowe poszły w dół znacznie bardziej niż z dystrybucji.

Dołącz do dyskusji: Katarzyna Kieli na czele TVN Discovery Polska. "Duże znaczenie polskiego rynku dla amerykańskiej Grupy"

65 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oglądam tvp
Co 10minut blok reklamowy nie wchodzę
odpowiedź
User
Seba
Odchudzanie finansów TV.N postepuje. Pani z Discovery pomału rozwalą towarzystwo wzajemnej adoracji
odpowiedź
User
Karolina
Ciekawe czy Pan Miszczak doczeka kolejnego sezonu, patrząc na winiki oglądalnosci do kosztów osobowych to raczej słabo jego pozycja wypada
odpowiedź